ဖနိဒါ| အဂၤါေန႔၊ ဇူလုိင္လ ၀၅ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၈ နာရီ ၁၀ မိနစ္
ခ်င္းမုိင္ (မဇိၥ်မ) ။ ။ တိုက္ပြဲမ်ား ရပ္သြားၿပီးေနာက္ ျမစ္ႀကီးနား-လိုင္ဇာလမ္း ေျပးဆဲြေနသည့္ ကားအစီးေရ ထက္ဝက္ခန္႔ ျပန္တိုးမ်ားလာေသာ္လည္း ကားခမ်ားမွာမူ ျပန္မေလွ်ာ့ေသးဘဲ ျဖစ္ေနသည္။
ယခင္က တေန႔လွ်င္ လုိင္းကား အစီးေရ ၈၀ မွ ၁၀၀ အထိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရာမွ KIO ႏွင့္ အစိုးရတပ္မ်ား အၾကား တုိက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ တေန႔ ၁၀ စင္းခန္႔သုိ႔ ထိုးက်သြားခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုအခါ တရက္လွ်င္ ကား ၄၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းေနၿပီဟု လုိင္ဇာလမ္းေပၚရွိ KIO စစ္ေဆးေရးဂိတ္တခုမွ တာဝန္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။
သုိ႔ေသာ္ တိုက္ပြဲျဖစ္ခ်ိန္က ေလးဆအထိ ျမင့္တက္သြားခဲ့ေသာ ကားခမွာ ယခုထိ ျပန္မက်ေသးေပ။ ယခင္က တဦးလွ်င္ က်ပ္ ၅၀၀၀ ရွိခဲ့ရာမွ ယခုအခါ ႏွစ္ေသာင္း ေပးရသည္။ အလားတူပင္ ျမစ္ႀကီးနားတြင္ တ႐ုတ္ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္း ေစ်းကလည္း တက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
ကားခေစ်းတက္မႈက လိုင္ဇာၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ျဖတ္လမ္း တခု ျဖစ္ေသာ လမုိင္းယန္ ကားလမ္းကို အသံုးျပဳသူ ပိုမ်ားလာသည္။ လမိုင္းယန္လမ္းတြင္ ကားခမွာ တဦးလွ်င္ ၈၀၀၀ က်ပ္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ KIO ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမအတြင္း အစိုးရတပ္ဖြဲ႔မ်ား ဝင္ေရာက္လာျခင္း မရွိပါက ခုခံတုိက္ခုိက္ျခင္း မျပဳရန္ႏွင့္ အစိုးရတပ္မ်ား ဝင္ေရာက္လာမည့္ တံတားမ်ားအား ဗံုးခြဲတုိက္ခုိက္မႈ မျပဳလုပ္ရန္ ဇူလိုင္ ၃ ရက္ကတည္းက ေရွ႕တန္း တပ္ဖြဲ႔မ်ားကုိ ညႊန္ၾကားခဲ့ေၾကာင္း KIA အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။ သုိ႔ေသာ္ အပစ္အခတ္ ရပ္ဆုိင္းျခင္း မဟုတ္ဟု သူက ဆုိသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္ ၃ဝ ရက္တြင္ အစုိးရဘက္မွ ကုိယ္စားလွယ္ ၃ ဦးႏွင့္ KIO အရာရွိမ်ား လဂ်ားယန္၌ ေတြ႔ဆံုၿပီးေနာက္ ညႊန္ၾကားခ်က္ ထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇူလုိင္ ၂ ရက္တြင္ မုိးညွင္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္း KIA တပ္ရင္း ၅ ႏွင့္ ေျမာက္ပုိင္းတုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ လက္ေအာက္ခံ ခလရ ၁၄၁ အၾကား တုိက္ပြဲငယ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ အစုိးရဘက္မွ ၂ ဦး က်ဆံုးခဲ့သည္ဟု KIO တြဲဘက္ အတြင္းေရးမႉး ဦးလနန္က ေျပာသည္။
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ မုိင္ဂ်ာနယ္၊ လိုင္ဇာ စသည့္ နယ္စပ္တေလွ်ာက္တြင္ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ ၁၇ဝဝဝ ခန္႔ရွိေနၿပီး၊ အမ်ားစုမွာ မိမိေနရပ္သုိ႔ ျပန္ရန္ စိုးရိမ္ေနၾကသည္ဟု KIO က ေျပာသည္။
အလားတူပင္ တုိက္ပြဲျဖစ္မည္ကုိ စုိးရိမ္သျဖင့္ ျမစ္ၾကီးနားၿမိဳ႕ေပၚ တပ္ကုန္း၊ ဇီးလြန္ႏွင့္ ဝုိင္းေမာ္ စသည့္ ရပ္ကြက္မ်ားရွိ ကက္သလစ္ႏွင့္ ႏွစ္ျခင္း အသင္းေတာ္မ်ား၌ အနည္းဆံုး ဒုကၡသည္ ၂ ေထာင္ခန္႔ ရွိေနသည္ဟု ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္ ဆရာတဦးက ေျပာသည္။
ခ်င္းမုိင္ (မဇိၥ်မ) ။ ။ တိုက္ပြဲမ်ား ရပ္သြားၿပီးေနာက္ ျမစ္ႀကီးနား-လိုင္ဇာလမ္း ေျပးဆဲြေနသည့္ ကားအစီးေရ ထက္ဝက္ခန္႔ ျပန္တိုးမ်ားလာေသာ္လည္း ကားခမ်ားမွာမူ ျပန္မေလွ်ာ့ေသးဘဲ ျဖစ္ေနသည္။
ျမစ္ႀကီးနား-လိုင္ဇာလမ္း ေျပးဆဲြေနသည့္ ကား အစီးေရ ထက္ဝက္ခန္႔ ျပန္တိုးမ်ား လာေသာ္လည္း ကားခမ်ားမွာမူ ျပန္မေလွ်ာ့ေသး (ဓါတ္ပံု မဇၥ်ိမ) |
သုိ႔ေသာ္ တိုက္ပြဲျဖစ္ခ်ိန္က ေလးဆအထိ ျမင့္တက္သြားခဲ့ေသာ ကားခမွာ ယခုထိ ျပန္မက်ေသးေပ။ ယခင္က တဦးလွ်င္ က်ပ္ ၅၀၀၀ ရွိခဲ့ရာမွ ယခုအခါ ႏွစ္ေသာင္း ေပးရသည္။ အလားတူပင္ ျမစ္ႀကီးနားတြင္ တ႐ုတ္ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္း ေစ်းကလည္း တက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
ကားခေစ်းတက္မႈက လိုင္ဇာၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ျဖတ္လမ္း တခု ျဖစ္ေသာ လမုိင္းယန္ ကားလမ္းကို အသံုးျပဳသူ ပိုမ်ားလာသည္။ လမိုင္းယန္လမ္းတြင္ ကားခမွာ တဦးလွ်င္ ၈၀၀၀ က်ပ္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ KIO ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမအတြင္း အစိုးရတပ္ဖြဲ႔မ်ား ဝင္ေရာက္လာျခင္း မရွိပါက ခုခံတုိက္ခုိက္ျခင္း မျပဳရန္ႏွင့္ အစိုးရတပ္မ်ား ဝင္ေရာက္လာမည့္ တံတားမ်ားအား ဗံုးခြဲတုိက္ခုိက္မႈ မျပဳလုပ္ရန္ ဇူလိုင္ ၃ ရက္ကတည္းက ေရွ႕တန္း တပ္ဖြဲ႔မ်ားကုိ ညႊန္ၾကားခဲ့ေၾကာင္း KIA အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။ သုိ႔ေသာ္ အပစ္အခတ္ ရပ္ဆုိင္းျခင္း မဟုတ္ဟု သူက ဆုိသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္ ၃ဝ ရက္တြင္ အစုိးရဘက္မွ ကုိယ္စားလွယ္ ၃ ဦးႏွင့္ KIO အရာရွိမ်ား လဂ်ားယန္၌ ေတြ႔ဆံုၿပီးေနာက္ ညႊန္ၾကားခ်က္ ထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇူလုိင္ ၂ ရက္တြင္ မုိးညွင္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္း KIA တပ္ရင္း ၅ ႏွင့္ ေျမာက္ပုိင္းတုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ လက္ေအာက္ခံ ခလရ ၁၄၁ အၾကား တုိက္ပြဲငယ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ အစုိးရဘက္မွ ၂ ဦး က်ဆံုးခဲ့သည္ဟု KIO တြဲဘက္ အတြင္းေရးမႉး ဦးလနန္က ေျပာသည္။
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ မုိင္ဂ်ာနယ္၊ လိုင္ဇာ စသည့္ နယ္စပ္တေလွ်ာက္တြင္ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ ၁၇ဝဝဝ ခန္႔ရွိေနၿပီး၊ အမ်ားစုမွာ မိမိေနရပ္သုိ႔ ျပန္ရန္ စိုးရိမ္ေနၾကသည္ဟု KIO က ေျပာသည္။
အလားတူပင္ တုိက္ပြဲျဖစ္မည္ကုိ စုိးရိမ္သျဖင့္ ျမစ္ၾကီးနားၿမိဳ႕ေပၚ တပ္ကုန္း၊ ဇီးလြန္ႏွင့္ ဝုိင္းေမာ္ စသည့္ ရပ္ကြက္မ်ားရွိ ကက္သလစ္ႏွင့္ ႏွစ္ျခင္း အသင္းေတာ္မ်ား၌ အနည္းဆံုး ဒုကၡသည္ ၂ ေထာင္ခန္႔ ရွိေနသည္ဟု ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္ ဆရာတဦးက ေျပာသည္။