Wednesday, August 1, 2012

ထိုင္း စားေသာက္ကုန္မ်ား ျမန္မာတြင္ ေရာင္းခ်ရန္ စီစဥ္ၿပီ

ေနလင္းေအာင္ | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ၾသဂုတ္လ ၀၁ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၁ နာရီ ၅၄ မိနစ္

ရန္ကုန္ (မဇၩိမ) ။       ။ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အသင့္စား စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ
ေစ်းကြက္အတြင္း ၎တို႔၏ ထုတ္ကုန္မ်ားကို ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္သည့္အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Asia Plaza ဟုိတယ္တြင္ ဇူလိုင္လ ၂၇ ရက္ေန႔က ျပပြဲတခု ခင္က်င္းျပသခဲ့ၾကသည္။

လုပ္ငန္းရွင္ ၁၇ ဦး ပါဝင္သည့္ စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္း ၁ဝ ခုက ၎တို႔ ထုတ္လုပ္သည့္ အာလူးေၾကာ္၊ ဆန္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ မုန္႔မ်ား၊ ေျမပဲဆံျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ မုန္႔မ်ား၊ အဝတ္အထည္ စသည္တို႔ကို ထိုျပပြဲတြင္ မိတ္ဆက္ျပသ ခဲ့ၾကသည္။

“က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ စားေသာက္ကုန္ေတြကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ စတင္ေရာင္းခ်ဖုိ႔ လာေရာက္ ေလ့လာတာပါ။ အရင္ကတည္း က ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေရာင္းခ်ခ်င္ေပမယ့္ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အခြင့္မသာခဲ့ဘူး။ အခုေတာ့ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ပြင့္လန္းလာျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ လာၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြကုိ မိတ္ဆက္ခြင့္ရတာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ အရသာရွိတဲ့ အစားအစာေတြကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေရာင္းခ်လုိပါတယ္” ဟု Khaotan မုန္႔လုပ္ငန္း၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူ Mr Chanyut Inphrom က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

၎တို႔၏ ထုတ္ကုန္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း စတင္ေရာင္းခ်ခ်ိန္တြင္ ႐ံုးခြဲမ်ား ထားရွိမည္ မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိသည္ ဟုလည္း Mr Chanyut Inphrom က ေျပာသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသို႔ ယင္းတို႔၏ စားေသာက္ကုန္မ်ားကို ေရာင္းခ်ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိရာ ျမန္မာ့အေသးစား စားေသာက္ကုန္မ်ားကိုလည္း ျပည္ပ ႏိုင္ငံမ်ား နည္းတူ ထုတ္လုပ္မႈ အရည္အေသြးႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေကာင္းမြန္ေအာင္ စီမံျပင္ဆင္သင့္ေနၿပီဟု ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ အလွကုန္မ်ား ေရာင္းခ်သူ ဦးေဇာ္မင္း က ေျပာသည္။

“အခုဆုိရင္ ထုိင္းက အေသးစားလုပ္ငန္းေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းကုိ ဝင္လာဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနၿပီ။ သိပ္မၾကာခင္မွာလည္း တျခား ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံေတြကလည္း ဝင္လာႏုိင္တယ္။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ႏုိင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့ အေသးစား လုပ္ငန္းေတြ ကလည္း ေနာက္မက်န္ရစ္ခဲ့ဖုိ႔ နည္းပညာပုိင္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈပုိင္းနဲ႔ အရည္အေသြးပုိင္းေတြကုိ ပုိၿပီး ေကာင္းမြန္ေအာင္ အခုကတည္းက ျပင္ဆင္ထားဖုိ႔ လုိတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာအပါအဝင္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ ၂ဝ၁၅ အာဆီယံ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ခြင့္ျဖင့္
ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပသို႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ား လြတ္လပ္စြာ ကူးသန္း ေရာင္းဝင္ႏုိင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ ျပည္တြင္းရွိ အေသးစား၊ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားမွ ထြက္ရွိသည့္ ထြက္ကုန္မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ႏိုင္ရန္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားၾကရန္ လိုအပ္ေနၿပီဟု ဇူလိုင္လ ၂၇ ရက္ေန႔ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈဆိုင္ရာ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံစက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္မွ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ဝင္ ဦးေအာင္သိန္း က ေျပာဆိုသြားသည္။

“ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းေတြအေနနဲ႔ ကုိယ့္ႏုိင္ငံထဲမွာတင္ မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္ႏုိင္ဖုိ႔လုိတယ္။ အာဆီယံ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ခြင့္ စလာရင္ က်ေနာ္တုိ႔ဆီကုိ က်န္တဲ့ အာဆီယံ ကုိးႏုိင္ငံကလည္း က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔တူတဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြကုိ အခြန္မေပးရဘဲ ဝင္လာရင္ ဒီကလည္း အရည္အေသြးခ်င္း ေစ်းႏႈန္းခ်င္းယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ဖုိ႔လုိအပ္တယ္” ဟု ေျပာဆိုသြားျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ ကုန္သြယ္မႈတြင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လကုန္အထိ ပို႔ကုန္တန္ဖိုး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈၄၃.၃၆ သန္း ရွိၿပီး သြင္းကုန္တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅၂.ဝ၁ သန္း ရွိသည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ၾကီးဌာန၏ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖၚျပထားသည္။

၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ဘ႑ာႏွစ္ ထိုင္း-ျမန္မာ ကုန္သြယ္မႈအေျခအေနမွာ ပို႔ကုန္တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၈၂၃.၈၃ သန္းရွိၿပီး သြင္းကုန္တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၉၁.၁၅ သန္းရွိေနသည္။ ၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၁ ဘ႑ာႏွစ္၏ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၉ဝ၅.၁၈ သန္းရွိခဲ့ၿပီး သြင္းကုန္တန္ဖိုးမွာ ၇ဝ၉.ဝ၉ သန္း အသီးသီးရွိခဲ့သည္ကိုလည္း အဆိုပါ ဝန္ၾကီးဌာန၏ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖၚျပထားသည္။
 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates