မဇၩိမသတင္းဌာန | အဂၤါေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၀၅ မိနစ္
နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ)။ ။ ႐ုရွ ဖက္ဒေရးရွင္းႏိုင္ငံအေနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အပါအဝင္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ စစ္လက္နက္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈမွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ေဒၚလာ ၁၅.၁၆ ဘီလီယံ ျဖင့္ စံခ်ိန္သစ္ တင္ႏိုင္လိုက္ၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု စစ္ေအဂ်င္စီအား ကိုးကား၍ ေမာ္စကိုမွ လာသည့္ IANS သတင္းတရပ္က ဆိုသည္။
႐ုရွလုပ္ စစ္လက္နက္ပစၥည္းမ်ားကို အိႏၵိယက အမ်ားဆံုးဝယ္ယူၿပီး ျမန္မာ၊ ဗီယက္နမ္၊ ဗင္နီဇြဲလားႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ႏိုင္ငံမ်ားမွာလည္း အဓိက ေဖာက္သည္ႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
“မဏာမ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအရ လက္နက္ တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈ ပမာဏဟာ ေဒၚလာ ၁၅.၁၆ ဘီလီယံ ရွိတဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ စီမံကိန္းကို ၁၁၁.၈ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ျဖည့္စြမ္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္” ဟု ျပည္ေထာင္စု စစ္နည္းပညာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးဌာန (FSMTC) ဦးစီးခ်ဳပ္ အလက္ဇႏၵား ဖိုမင္ က ဆိုသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္အတြင္း လက္နက္တင္ပို႔မႈ ျမင့္တက္လာကာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က ေဒၚလာ ၁၃.၂ ဘီလီယံ
ေရာင္းခ်ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္းလည္း ၎က ဆိုသည္။
ရုရွသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အေမရိကန္ၿပီးလွ်င္ ဒုတိယ စစ္လက္နက္ အေရာင္းရဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။ FSMTC အဆိုအရ အထူးသျဖင့္ ေရာင္းၿပီးေနာက္ ဝန္ေဆာင္မႈအပိုင္းတြင္ ညံ့ေသာ္လည္း လက္နက္ အရည္အေသြး ကို တိုးျမွင့္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ)။ ။ ႐ုရွ ဖက္ဒေရးရွင္းႏိုင္ငံအေနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အပါအဝင္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ စစ္လက္နက္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈမွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ေဒၚလာ ၁၅.၁၆ ဘီလီယံ ျဖင့္ စံခ်ိန္သစ္ တင္ႏိုင္လိုက္ၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု စစ္ေအဂ်င္စီအား ကိုးကား၍ ေမာ္စကိုမွ လာသည့္ IANS သတင္းတရပ္က ဆိုသည္။
႐ုရွလုပ္ စစ္လက္နက္ပစၥည္းမ်ားကို အိႏၵိယက အမ်ားဆံုးဝယ္ယူၿပီး ျမန္မာ၊ ဗီယက္နမ္၊ ဗင္နီဇြဲလားႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ႏိုင္ငံမ်ားမွာလည္း အဓိက ေဖာက္သည္ႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
“မဏာမ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအရ လက္နက္ တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈ ပမာဏဟာ ေဒၚလာ ၁၅.၁၆ ဘီလီယံ ရွိတဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ စီမံကိန္းကို ၁၁၁.၈ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ျဖည့္စြမ္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္” ဟု ျပည္ေထာင္စု စစ္နည္းပညာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးဌာန (FSMTC) ဦးစီးခ်ဳပ္ အလက္ဇႏၵား ဖိုမင္ က ဆိုသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္အတြင္း လက္နက္တင္ပို႔မႈ ျမင့္တက္လာကာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က ေဒၚလာ ၁၃.၂ ဘီလီယံ
ေရာင္းခ်ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္းလည္း ၎က ဆိုသည္။
ရုရွသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အေမရိကန္ၿပီးလွ်င္ ဒုတိယ စစ္လက္နက္ အေရာင္းရဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။ FSMTC အဆိုအရ အထူးသျဖင့္ ေရာင္းၿပီးေနာက္ ဝန္ေဆာင္မႈအပိုင္းတြင္ ညံ့ေသာ္လည္း လက္နက္ အရည္အေသြး ကို တိုးျမွင့္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။