Friday, December 21, 2012

ထားဝယ္ စီမံကိန္း ၿခံေလ်ာ္ေၾကးမ်ား အျငင္းပြားေနရဆဲ

ကြန္းခ်မ္း | ေသာၾကာေန႔၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၁ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၉ နာရီ ၃၁ မိနစ္

စံခလပူရီ (မဇၥ်ိမ) ။       ။ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း ေဒသမွ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ထိခိုက္သြားသည့္ ဥယ်ာဥ္ျခံမ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ေပးေဆာင္မႈမွာ အျငင္းပြားဖြယ္ ရွိေနေသးေၾကာင္း ထားဝယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အဖြဲ႔ (DDA) မွ ကိုေလးလြင္ က ေျပာသည္။


ထိခိုက္သြားသည့္ ျခံမ်ားကို အပင္အလိုက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ ဇြန္လ ၁၆ ရက္ေန႔ကတည္းက
ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး႐ုံးတြင္ ထားဝယ္ခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးႏွင့္ သမာဓိ လူၾကီးမ်ား ပါဝင္သည့္ အဖြဲ႔က ေဈးႏႈန္း သတ္မွတ္ေပး ခဲ့သည္။ ထို ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း ေပးေဆာင္မည္ဟု စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ ရွိသည့္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီ ITD က ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲတြင္ သေဘာတူခဲ့သည္။

ခ႐ိုင္ သတ္မွတ္ ေဈးႏႈန္းတြင္ ျခံေျမ အပါအဝင္ ရာဘာပင္ ျခစ္ပင္ တပင္ တသိန္းက်ပ္၊ အပတ္လတ္ (၇ ႏွစ္မွ ၄ ႏွစ္) တပင္ ခုနစ္ေသာင္းက်ပ္၊ အပင္ငယ္ (၃ ႏွစ္ေအာက္) တပင္ သုံးေသာင္းက်ပ္။ သီဟိုဠ္ပင္ အပင္ၾကီး ကိုးေသာင္းက်ပ္၊ အပင္လတ္ ခုနစ္ေသာင္းက်ပ္၊ အပင္ငယ္ သုံးေသာင္းက်ပ္ စသည္ျဖင့္ အပင္အမ်ိဳးအစားအလိုက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ ပါရွိသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ဒီဇင္ဘာလ ၁ဝ ရက္ေန႔ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရာတြင္ ကုမၸဏီ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက သတ္မွတ္ေစ်းအတိုင္း ေပးေဆာင္ျခင္း မရွိ၍ ျခံရွင္အခ်ိဳ႕ လက္မခံခဲ့ေၾကာင္း ကိုေလးလြင္ က ေျပာသည္။

“ရာဘာ၊ ကြမ္းသီး၊ သီဟိုဠ္၊ နာနတ္တို႔ ရွိေနမယ္ ဆိုရင္လည္း ရာဘာပင္အတြက္ပဲ ယူပါလို႔
ေျပာထားတယ္။ ရြာသားေတြလည္း လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတဲ့အခါမွာ အၾကီးကို အလတ္လုပ္၊ အလတ္ကို အေသးလုပ္ၿပီး ေပးတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သူတို႔ ေျပာတဲ့ေဈးနဲ႔ လြဲေခ်ာ္ေနတဲ့အတြက္ ရြာသားေတြ မယူဘဲ ျပန္သြားၾကပါတယ္” ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ယခုေလ်ာ္ေၾကးေပးသည့္ ျခံမ်ားမွာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ၄ ကီလိုမီတာမွ ၁၉ ကီလိုမီတာ ေမာ္ေတာ္ ကားလမ္း ဧရိယာ အတြင္းရွိ ျခံမ်ား ျဖစ္ၿပီး ျခံရွင္ ၅၄ ဦးအနက္ ရလိုင္ရြာမွ ၇ ဦးႏွင့္ ပုေဂါဇြန္းရြာမွ ၁ ဦးတို႔က ေလ်ာ္ေၾကးေငြကို လက္မခံၾကဟု ဆိုသည္။

၎ျပင္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြကို လက္ခံရန္အတြက္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရး ဒု-ဝန္ၾကီး ဦးဘုန္းေဆြ က ထားဝယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးပြဲတြင္ ၎တို႔အား ၿခိမ္းေျခာက္ ေျပာဆိုခဲ့ သည္ဟုလည္း ျခံရွင္မ်ားက ေျပာသည္။

“မင္းတို႔ ယူခ်င္ယူ၊ မယူရင္ မင္းတို႔ကုိ ေပးမယ့္ ပိုက္ဆံေတြ ဘဏ္မွာ အပ္ထားမယ္။ မဖယ္ေပးရင္ (ေျမထိုးစက္နဲ႔) လာထိုးမယ္။ လက္မခံရင္ မင္းတို႔ကို ရဲနဲ႔ ဖမ္းခိုင္းမယ္ ဘာညာဆိုၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ပါတယ္” ဟု ရလိုင္ ေက်းရြာမွ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ လက္မခံသည့္ ျခံရွင္တဦး က ေျပာသည္။

ေလ်ာ္ေၾကးေပးပြဲ အခမ္းအနားသို႔ ဦးဘုန္းေဆြ အပါအဝင္ တနသၤာရီတိုင္း ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးျမတ္ကို၊ ထားဝယ္ စီမံကိန္း အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႔ ဥကၠ႒ ဦးတင္ေမာင္ေဆြ၊ ITD မွ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေဒသခံ ျပည္သူ ၂ဝဝ ေက်ာ္ တက္ရာက္ ခဲ့ၾကသည္။

“သူတို႔ အားလုံး သေဘာတူတဲ့ ေဈးႏႈန္းအတိုင္း က်ေနာ္တို႔ ေပးတာပဲ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေပးတဲ့လူလည္း မဟုတ္ဘူး။ ရတဲ့လူလည္း မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္ကေတာ့ မနစ္နာေအာင္ေတာ့ လုပ္ေပးေနတဲ့ သူေလ။ က်ေနာ္ ထားဝယ္သားပဲ ခင္ဗ်ာ။ ရြာသားေတြ ဘက္က ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ ေက်နပ္မွ ယူ၊ မေက်နပ္ရင္ မယူနဲ႔လို႔ ေျပာထားၿပီး သားပဲ။ သူတို႔ ေက်နပ္လို႔ လာယူၾကတာပါ” ဟု တိုင္း ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးျမတ္ကို က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျခံရွင္ ၅ဝ ဦးပိုင္ ေျမဧက ၃ဝဝ ေက်ာ္အတြင္းရွိ ျခံေျမႏွင့္ စိုက္ပင္မ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၄ ေသာင္းကို ေပးေလ်ာ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

ထားဝယ္ စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္သည့္ ထားဝယ္-ဖူနမ္ရြမ္ (ထိုင္း) ေမာ္ေတာ္ကား လမ္းသည္ ကီလိုမီတာ ၁၇ဝ ရွည္လ်ားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းပိုင္းတြင္ ကီလိုမီတာ ၁၅ဝ ရွိသည္။

စီမံကိန္း နယ္ေျမ ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္၊ နဘုလယ္ေဒသမွ ၁၉ ကီလိုမီတာ ကြာေဝးသည့္ ထားဝယ္ ျမစ္ကူးတံတား အထိမွာ ေအာင္ျမင္သည့္ ဥယ်ာဥ္ျခံမ်ား ျဖစ္ၿပီး က်န္သည့္အပိုင္း ထိုင္းနယ္စပ္ ထီးခီးေက်းရြာထိမွာ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) တပ္မဟာ ၄ ၏ ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမ ျဖစ္သည္။

KNU နယ္ေျမအတြင္း ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ေပးေလ်ာ္ျခင္းကိစၥကို ကုမၸဏီအေနႏွင့္ KNU ႏွင့္ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ ၿပီးစီးၿပီ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာေသာ္လည္း မည္ကဲ့သို႔ ေပးေလ်ာ္ခဲ့သည္ကို အေသးစိတ္ ေျပာၾကားျခင္း မရွိေပ။

သို႔ေသာ္လည္း KNU နယ္ေျမအတြင္းတြင္ ရာဘာပင္ တပင္အတြက္ က်ပ္သုံးသိန္းႏႈန္းအျပင္ နာနတ္ပင္၊ ဝဥပင္ စသည္တို႔အတြက္လည္း ေပးေလ်ာ္ထားသည္ဟု ထားဝယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အဖြဲ႔က ဆိုသည္။

ကုမၸဏီ အေနႏွင့္ စီမံကိန္း နယ္ေျမအတြင္း က်ေရာက္သည့္ ပုေဂါဇြန္းရြာအနီးမွ ဥယ်ာဥ္ျခံေျမႏွင့္ စိုက္ပင္မ်ား စသည္တို႔အတြက္လည္း ေလ်ာ္ေၾကးမ်ား ဆက္လက္ေပးေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး သတ္မွတ္ႏႈန္းထားအတိုင္း မေပးေဆာင္ပါက ကုမၸဏီႏွင့္ ျခံရွင္ၾကား မေက်လည္မႈမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားလာႏိုင္သည္ဟု ကိုေလးလြင္ က ေျပာသည္။

ဧရိယာ ၂ဝ၄.၅ စတုရန္း ကီလိုမီတာ (၅ဝ,၆၇၅ ဧက) ရွိသည့္ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ စီမံကိန္း အတြက္ ထားဝယ္ခ႐ိုင္ အတြင္းရွိ ေက်းရြာေပါင္း ၁၆ ရြာ၊ အိမ္ေျခ ၄ဝဝဝ ေက်ာ္မွ လူဦးေရ ၃ဝ,ဝဝဝ ေက်ာ္ ေနရာ သစ္ ၃ ခုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရး စခန္းတြင္ အိမ္သစ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates