Saturday, September 8, 2007

ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းက စစ္အစိုးရသို႔ အၾကံျပဳခ်က္

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းခ်ဳပ္

အမွတ္ ၅ဝ၄ ၊၅ဝ၆
ကုန္သည္လမ္း
ေက်ာက္တံတားၿမ့ဳိနယ္
ရန္ကုန္ၿမ့ဳိ

ဖုန္းနံပါတ္ ၂၄၆၄၉၅၊ ၂၄၃၁၅၁၊ ၃၈၁၂၈၅
ဖက္စ္ - ၉၅-၁-၁၄၈၁၇၇
စာအမွတ္ က၊၃၊၇ (၁၂) (၁၅) - ဝ၇၂ (၅ဝ၇၆)
ရက္စြဲ - ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၄ ရက္

အေၾကာင္းအရာ။ ။ကုန္သည္ စက္မႈလက္မႈ အသင္းခ်ဳပ္၏ စာတမ္းမ်ား ဆိုင္ရာ အႀကံေပးအဖြဲ႔ကို အဖြဲ႔ဝင္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း တာဝန္ေပးအပ္ျခင္း။

၁။ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ - ဤ ကုန္သည္ စက္မႈလက္မႈ အသင္းခ်ဳပ္သည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ၁၁ ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားကို ခ်မွတ္ က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရွိရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရး၊ ဖြံ႔ၿဖဳိး တိုးတက္ေရးအတြက္ အႀကံဉာဏ္မ်ား ေပးႏုိင္ရန္ ဤအသင္းခ်ဳပ္ကို UNFCCI Economic Study and Research Institute (ESRI) ကို ဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္ၿပီးလည္း သုေတသန စာတမ္းမ်ားကို ေရးသားျပဳစု၍ အထက္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသို႔ တင္ျပလွ်က္ ရွိပါသည္။

၂။ အဆိုပါ သုေတသန စာတမ္းမ်ားကို သုေတသန လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ စံခ်ိန္ စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေရး၊ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရး၊ အခ်က္အလက္မ်ား ပိုမို မွန္ကန္ တိက်မႈ ရွိေစေရး၊ လက္ေတြ႔ အသံုးဝင္မႈ ရွိေစေရး တို႔အတြက္ ေစ့စပ္ညိႇႏိႈင္း အႀကံဉာဏ္မ်ား ေပးႏုိင္ရန္ အလို႔ငွာ ဝါရင့္ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား ပါဝင္ေသာ စာတမ္းဆိုင္ရာ အႀကံေပး အဖဲြ႔ ESRI Advisory Group ကို ဖြဲ႔စည္း တာဝန္ ေပးအပ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဖဲြ႔စည္းတာဝန္ ေပးအပ္ျခင္း

၃။ ကုန္သည္ စက္မႈလက္မႈ အသင္းခ်ဳပ္၏ စာတမ္းမ်ား ဆိုင္ရာ အႀကံေပး အဖြဲ႔တြင္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ား အျဖစ္ ေအာက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား အဖြဲ႔အစည္း တာဝန္ ေပးအပ္လိုက္ပါသည္။

(က) ဦးခင္ေမာင္ရီ (ဒုတိယဝန္ႀကီး - ၿငိမ္း)

(ခ) ေဒါက္တာ မန္းသက္ဇ့ (ဒုတိယဝန္ႀကီး - ၿငိမ္း)

(ဂ) ေဒါက္တာ ေက်ာ္ထင္ (ညႊန္ၾကားေရးခ်ဳပ္ - ၿငိမ္း၊ အိမ္တြင္း စက္မႈလက္မႈ ဦးစီးဌာန)

(ဃ) ဦးလွေမာင္ (ျမန္မာ သံအမတ္ႀကီး - ၿငိမ္း)

(င) ေဒါက္တာ ေမာင္ျမင့္ (ညႊန္ၾကားေရးမႉး - ၿငိမ္း - UNDPAP)

(စ) ဦးျမတ္သိန္း (ပါေမာကၡခ်ဳပ္ - ၿငိမ္း၊ ရန္ကုန္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္)

(ဆ) ဦးေမာ္သန္း (ပါေမာကၡခ်ဳပ္ - ၿငိမ္း၊ ရန္ကုန္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္)

(စ်) ေဒါက္တာကံေဇာ္ (ပါေမာကၡခ်ဳပ္ - ရန္ကုန္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္)

(ည) ေဒါက္တာ တင္စိုး (ပါေမာကၡ - စီးပြားေရး ပညာဌာန အေဝးသင္ဌာန)

(ဋ) ေဒၚရီရီျမင့္ (ပါေမာကၡ- ၿငိမ္း၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဌာန၊ ရန္ကုန္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္)

လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား

၄။ UNFCCI စာတမ္းမ်ားဆိုင္ရာ အႀကံေပးအဖြဲ႔ အဖဲြ႔ဝင္မ်ား၏ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။

(က) UNFCCI မွ ေရးသား ျပဳစုသင့္ေသာ စာတမ္းမ်ား၏ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ အႀကံေပးရန္

(ခ) UNFCCI မွ စာတမ္းမ်ား ေရးသား ျပဳစုထားရာတြင္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ လမ္းညႊန္မႈ၊ အႀကံေပးမႈ၊ ႀကီးၾကပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရန္

(ဂ) UNFCCI မွ ေရးသား ျပဳစုထားေသာ စာတမ္းမ်ားအေပၚ သုေတသန လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေရး၊ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရး၊ အခ်က္အလက္မ်ား ပိုမို တိက် မွန္ကန္ေရးႏွင့္ လက္ေတြ႔ နယ္ပယ္တြင္ အသံုးဝင္မႈ ရွိေစေရး အတြက္ လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ အႀကံေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္။

(ဃ) UNFCCI ၏ စာတမ္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံ စာတမ္းရွင္မ်ားက ေတြ႔ဆံု ရွင္းလင္း၊ တင္ျပရသည့္ အခါမ်ားတြင္ လိုအပ္ပါက ဝါဝင္ ေဆြးေႏြး ကူညီ ပံ့ပိုးေပးရန္

အေထြေထြ

၅။ UNFCCI ၏ စာတမ္းမ်ားအေပၚ အႀကံေပး အဖြဲ႔ဝင္မ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို အေလးထား၍ သင့္ေလ်ာ္သလို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ယင္းသို႔ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာမ်ားကို အႀကံျပဳ ပုဂၢိဳလ္မ်ားတြင္ တာဝန္ မရွိေစရဘဲ UNFCCI က တာဝန္ယူမည္ ျဖစ္ပါသည္။

၆။ UNFCCI Advisory Group အဖြဲ႔ဝင္မ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအေပၚ ဉာဏ္ပူေဇာ္ခအျဖစ္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ခ်ီးျမႇင့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

ျဖန္႔ေဝျခင္း

သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ား

မိတၱဴကို

(၁) ဗဟို အလုပ္အမႈေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား

(၂) ကုန္သြယ္ေရး၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္း ေကာ္မတီ အဖြဲ႔ဝင္မ်ား၊

(၃ ESRI/အဖြဲ႔ဝင္မ်ား

(၄) ဌာနအားလံုး (ကုန္သြယ္ စက္မႈလက္မႈ အသင္းခ်ဳပ္)

ႏုိင္ငံေတာ္ ဝန္ထမ္းမ်ား လစာတိုးျမႇင့္မည့္ ကိစၥရပ္အေပၚ အႀကံျပဳ တင္ျပခ်က္

ယခုကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ အက်ဳိးကို သယ္ပိုး လုပ္ေဆာင္ေနၾကေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားအား လက္ရွိ လူေနမႈ စ႐ိုက္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရရွိႏုိင္ေသာ လစာေငြမ်ား တိုးျမႇင့္မည့္ ကိစၥသည္ လြန္စြာ ေကာင္းမြန္သည့္ ကိစၥတရပ္ ျဖစ္ပါသည္။

ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္လည္း ရရွိလာေသာ ဝင္ေငြမ်ားမွ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို သံုးစြဲမႈ ျပဳျခင္းသည္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ စားသံုးမႈကို တိုးျမင့္ေစၿပီး တိုင္းျပည္၏ ဝင္ေငြ တိုးတက္မႈ ပမာဏကို တိုးျမင့္ ေစပါသည္။ ယခုကဲ့သို႔ လစာ တိုးျမႇင့္မႈသည္ တိုင္းျပည္အတြင္းရွိ ျပည္သူမ်ား၏ ဓနခြဲေဝမႈ အတြက္ ျပဳလုပ္ရာ ေရာက္ပါသည္။ ထို႔အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြံ႔ၿဖဳိး တိုးတက္မႈ အတြက္ ျပယုဂ္တခု ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ႀကဳိဆိုအပ္ပါသည္။

သို႔ပါေသာ္လည္း ယခု တိုးျမႇင့္လိုက္ေသာ လစာမ်ားသည္ တဦးခ်င္း ပ်မ္းမွ် ဝင္ေငြ ၃ ေသာင္း ျပဌာန္း တိုးျမႇင့္ၿပီး ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စုစုေပါင္း ဝန္ထမ္းဦးေရ ခန္႔မွန္း ၁၅ သိန္းခန္႔ရွိသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လစဥ္ လိုအပ္ေသာ ေငြပမာဏမွာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၄၅ဝဝ ခန္႔ရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။ တႏွစ္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ေငြပမာဏမွာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၅ သိန္း ၄ ေသာင္းခန္႔ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္၏ တရားဝင္ ေၾကညာခ်က္အရ ယမန္ႏွစ္ ၂ဝဝ၄ - ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရး လိုေငြျပမႈအရ ျဖစ္သည္ဟု သိရပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ တႏွစ္လစာအတြက္ ထပ္မံ လိုအပ္ေသာ ေငြပမာဏ က်ပ္သန္းေပါင္း ၅ သိန္း ၄ ေသာင္းခန္႔အား ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာမွ က်ခံ သံုးစြဲမည္ကို အမ်ားျပည္သူမ်ားက စိုးရိမ္ ေနၾကပါသည္။

အကယ္၍ လိုေငြပမာဏကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ တိုးတက္ ရရွိေအာင္ မရွာေဖြႏုိင္ခဲ့ပါလွ်င္ ေငြေဖာင္းပြမႈ ျဖစ္ကာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား အဆမတန္ ျမင့္တက္ သြားႏုိင္ပါသည္။ ထိုအခါ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ေစတနာအေလ်ာက္ လုပ္ေဆာင္ထားေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား လစာ တိုးျမႇင့္သည့္ ကိစၥရပ္မွာ အရာမေရာက္ဘဲ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဝင္ေငြႏွင့္ ထြက္ေငြ ညီမွ်မႈ ရွိေစရန္ ေအာက္ပါအတိုင္း အႀကံျပဳ တင္ျပအပ္ပါသည္။

(၁) ႏုိင္ငံေတာ္၏ လက္ရွိ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းသည္ တဂါလံလွ်င္ က်ပ္ ၁၅ဝဝ ျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနသည္မွာ ႏုိင္ငံတကာ ေပါက္ေစ်းျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မည္ ဆိုပါက လြန္စြာ သက္သာေနပါသျဖင့္ တဂါလံလွ်င္ အနိမ့္ဆံုး က်ပ္ ၃ ေထာင္ျဖင့္ ေရာင္းခ်သင့္ပါသည္။

ထိုအခါ တဂါလံေပၚတြင္ တိုးျမင့္လိုက္ေသာ ၁၅ဝဝ က်ပ္သည္ ျပည္တြင္းတြင္ တႏွစ္သံုးစြဲေသာ ဆီဂါလံအေပၚတြင္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၅ သိန္း ၄ ေသာင္းခန္႔ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြအျဖစ္ စီးဝင္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။

(၂) ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ျဖန္႔ျဖဴး ေပးေနေသာ လွ်ပ္စစ္ တယူနစ္ ပမာဏ က်သင့္ေငြမွာလည္း ကမၻာ့ ေစ်းႏႈန္း၏ေအာက္ အလြန္ နိမ့္က်ေနပါသည္။ ႏုိင္ငံတကာတြင္ လွ်ပ္စစ္ တယူနစ္၏ တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ဝ (သံုည) ဒႆမ ဝ၈ (ျမန္မာေငြ ၈ဝ က်ပ္) ျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဝ (သံုည) ဒႆမ ၁၃၊ ျမန္မာေငြ ၁၃ဝ က်ပ္ ရွိေနပါသျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လွ်ပ္စစ္ တယူနစ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို ၁ဝဝ က်ပ္ခန္႔အထိ တိုးျမႇင့္သင့္ပါသည္။ ထိုအခါ တႏွစ္သံုးစြဲေသာ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား ၂၇ဝဝ ဒႆမ ၆၈ မီလီယံ ကီလိုဝပ္ အေပၚတြင္ တယူနစ္လွ်င္ ၇၅ က်ပ္ခန္႔ အထိ တိုးျမင့္ရရွိပါက ျမန္မာေငြ သန္း ၂ဝ၂၅၅ က်ပ္ ရရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။

(၃) အထက္ေဖာ္ျပပါ ၂ ခ်က္ကို ႏုိင္ငံေတာ္မွ ခ်က္ခ်င္း အေကာင္ထည္ေဖာ္၊ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္ ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ ျပဳလုပ္၍ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဝင္ေငြ ျမႇင့္တင္ရန္ လုပ္ေဆာင္သည့္ အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အခြန္ေကာက္ခံသည့္ ကိစၥအား မွ်မွ်တတ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။

ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ရာတြင္ လက္ရွိ ဝန္ထမ္းမ်ား အေပၚ ဖိစီးမႈ မရွိေစဘဲ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ အခြန္ ထမ္းေဆာင္သင့္သူမ်ားအား မွ်မွ်တတ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အခြန္ ေကာက္ခံေစျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ေဖာ္ျပပါ နည္းလမ္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီပြားေရး ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနပါသျဖင့္ ႏိႈင္းႏိႈင္းယွဥ္ယွဥ္ ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ား အေနျဖင့္ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းအား တိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္လိုက္သည့္အတြက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ သြားႏုိင္သည္ဟု ယူဆႏုိင္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ အမွန္က တြင္က်ယ္ေနသည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ေနရာတြင္ Controlling Services ေစ်းကြက္၊ Transportation Services ေစ်းကြက္၊ ေပါက္ေစ်းေအာက္ ဆီတဂါလံလွ်င္ ၃ဝဝဝ က်ပ္ အထက္ျဖင့္ တြက္ခ်က္ လုပ္ေဆာင္ ေနပါသျဖင့္ လက္ရွိ ကုန္ေစ်းႏႈန္းအား ထိခုိက္ နစ္နာႏုိင္မည္ မဟုတ္သည့္အျပင္ ေစ်းကြက္ တည္ၿငိမ္မႈမ်ားအား ျဖစ္ေပၚႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဆိုပါ ေလာင္စာဆီ တဂါလံ ၃ဝဝဝ က်ပ္သို႔ မတိုးျမႇင့္ဘဲ ေငြေဖာင္းပြမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါက ျမန္မာက်ပ္ေငြ တန္ဖိုးက်ကာ အေမရိကန္ ေဒၚလာေစ်း ျမင့္တက္ သြားႏုိင္ပါသည္။ ထိုအခါ ဆီတဂါလံလွ်င္ ၃၇၅ဝ က်ပ္၊ အေမရိကန္ တေဒၚလာလွ်င္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၁၅ဝဝ အထိ ေစ်းျမင့္တက္ သြားႏုိင္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွ တဂါလံလွ်င္ ၃ဝဝဝ က်ပ္ျဖင့္ တုိးျမႇင့္ ေရာင္းခ်ပါက ျမန္မာက်ပ္ေငြ က်စ္လစ္ သြားၿပီးလွ်င္ အေမရိကန္ တေဒၚလာလွ်င္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၁၁၅ဝ ေအာက္ က်ဆင္းသြားႏုိင္ပါသည္။

ထိုသို႔ အေမရိကန္ ေဒၚလာတန္ဖိုး က်ဆင္းလာသျဖင့္ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းမ်ားလည္း က်ဆင္းလာပါမည္။ ထို႔အျပင္ ေဒၚလာေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ကုန္ပစၥည္း ေစ်းႏႈန္းမ်ားလည္း က်ဆင္း သြားႏုိင္ပါသည္။ ထိုအခါ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ေစတနာ အေလ်ာက္ ဝန္ထမ္းမ်ား လစာ တိုးျမႇင့္မည့္ ကိစၥအား အက်ဳိးထိေရာက္မႈ ပိုမို ရရွိမည္ ျဖစ္သည္ကို တင္ျပ အႀကံျပဳအပ္ပါသည္။

 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates