Saturday, June 16, 2007

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက အက်ဳိးျပဳမည္လား (ဇာဂနာနဲ႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္)


နန္းေဒ၀ီ (မဇၩိမသတင္းဌာန) ဇြန္လ ၁၅ ရက္၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္။

၂၀၀၇-၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး အလုပ္ အမႈေဆာင္သစ္ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ပြဲကို ႐ုပ္ရွင္ နယ္ပယ္ရွိ အလႊာ အသီးသီးမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား မဲေပး ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ပြဲကို ဇြန္လ ၁၂ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း အသံ ခန္းမေဆာင္တြင္ က်င္းပလာရာ၊ ယေန႔တြင္ ေနာက္ဆံုးေန႔ အျဖစ္ ဒါ႐ုိက္တာ အလႊာႏွင့္ ထုတ္လုပ္သူ အလႊာမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား မဲေပး ေရြးခ်ယ္မည္ဟု သိရသည္။

႐ုပ္ရွင္အလႊာ ေပါင္းစံုမွ မဲေပး ေရြးခ်ယ္လိုက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၀ ဦးထက္ မနည္းကို နအဖ စစ္အစိုးရ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးမွ အတည္ျပဳ ေရြးခ်ယ္ ခန္႔အပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အေၾကာင္းစံု သိရွိႏိုင္ရန္ အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ုိက္တာႏွင့္ ထုတ္လုပ္သူ ဦးသူရ ေခၚ ဇာဂနာ ကို မဇိၩမ သတင္းဌာန က ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ထားပါသည္။

ေမး။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံး အလုပ္အမႈေဆာင္သစ္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ေနရာမွာ ဘယ္သူေတြကို ပဏာမ မဲေပး ေရြးခ်ယ္ၿပီး၊ အဆင့္ဆင့္ ေရြးခ်ယ္ပံုကို ေျပာျပေပးပါ။

ေျဖ။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ေလာကမွာေတာ့ အလႊာေပါင္း ၁၀ လႊာ ရွိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး ေရြးေကာက္ပြဲက အလႊာလိုက္ အလႊာလိုက္၊ တလႊာကို ကိုယ္စားလွယ္ အနည္းဆံုး ၃ ေယာက္ကေန အမ်ားဆံုး ၆ ေယာက္ အထိ ေရြးတယ္။ အလႊာလိုက္ ေရြးတာ မၿပီးေသးဘူး။ ဒီေန႔ ညေနမွ ၿပီးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တနလၤာေန႔ ေလာက္မွာ မဲေပး အေရြးခံ ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ၀န္ၾကီးဌာနမွာ တင္ျပ၊ အဲဒီ ကေန ဥက� ဌ၊ ဒုဥက� ဌ၊ အတြင္းေရးမႉး၊ ဒု အတြင္းေရးမႉး၊ တြဲဘက္ အတြင္းေရးမႉးနဲ႔ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ ဆိုၿပီး သပ္သပ္ ဖြဲ႔ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ အလႊာ ၁၀ လႊာဆိုတာ ဘယ္လို အလႊာေတြကို ေျပာတာလဲရွင့္။ ၀န္ႀကီးဌာနကပဲ ႏွစ္တုိင္း ေရြးေပးေနက်လား။

ေျဖ။ အလႊာ ၁၀ လႊာ ရွိတယ္။ စက္မႈလက္မႈ အလႊာ၊ ျပဇာတ္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ ေတးဂီတ အလႊာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္၊ ျဖန္႔ခ်ိျပသ အလႊာ၊ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံ အလႊာ၊ တည္းျဖတ္နဲ႔ မွတ္တမ္း အလႊာ၊ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ညြန္း အလႊာ၊ ေနာက္တခုက အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ အလႊာ (ေခါင္းေဆာင္ မင္းသား၊ မင္းသမီး)၊ ထုတ္လုပ္သူမ်ား အလႊာ၊ ဗြီဒီယို အေျခခံ အလႊာနဲ႔ ဒါ႐ုိက္တာ အလႊာ ဆိုၿပီး ရွိတယ္။ တဖြဲ ့မွာ ၃ ေယာက္ေလာက္ တက္လာရင္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၀ ေယာက္ ရွိလာမယ္။ အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနကေန ဘယ္သူေတြက ဥက� ဌ၊ အတြင္းေရးမႉး၊ အမႈေဆာင္ စသည္ျဖင့္ ျပန္ေရြး ေပးတာေပါ့။

ဟိုးအရင္ကေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ မဲေပး၊ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ေရြးတယ္။ ဦးၾကည္စိုးထြန္းတို႔ အလွည့္က စၿပီးေတာ့ အဲလို ျဖစ္လာတာပါ။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ႀကီးမႉး တာေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက တိုက္႐ုိက္ ႀကီးၾကပ္တာ မဟုတ္ဘူး။

ေမး။ အလႊာေပါင္းစံုက လူေတြ၊ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ မဲေပး ေရြးခ်ယ္တဲ့ ပဲြကို တက္ေရာက္တဲ့ အေျခအေနကို ေျပာျပပါအံုးရွင့္။

ေျဖ။ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားေတာ့ ဘယ္သူမွ မသြားၾကဘူး ခင္ဗ်။ အမွန္တိုင္း ေျပာရရင္ ဘာမွလုပ္လို႔ မရတဲ့ ေနရာမွာ အပင္ပန္းခံၿပီး ဘယ္သူမွ မသြားၾကပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေရြးခ်င္တဲ့သူ ေရြးၿပီး၊ တင္ခ်င္တဲ့သူ တင္၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဘယ္လိုပဲ ေရြးေရြး၊ သူတို႔ ျဖဳတ္ခ်င္ ျဖဳတ္တာပဲ။ ဘာထူးလို႔လဲ။ ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္မ်ဳိးမင္း တို႔လည္း မသြားဘူးလို႔ ေျပာတယ္။

စက္မႈလက္မႈ အလႊာဆိုရင္ ၃ ေယာက္ပဲ တက္တယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကိုလံုး က မဲအမ်ားဆံုး ရတယ္။ ကိုကိုေဌး (အကယ္ဒမီ)၊ ၿပီးေတာ့ အကယ္ဒမီ ဦးသန္းေမာင္၊ ေနာက္ ျပဇာတ္နဲ႔ ေနာက္ခံ ေတးဂီတ အလႊာကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲကို လူ ၆ ေယာက္ပဲ လာတယ္။ ဦးခင္ေမာင္ခ်င္းက ၅ မဲ၊ ဦးရဲစိန္က ၁ မဲ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ ျဖန္႔ခ်ိ ျပသ အလႊာ ဆိုတာကလည္း ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ပိုင္ရွင္ေတြ ေလာက္ပဲ မ်ားတယ္။ ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရံ အလႊာ ကလည္းပဲ ဘယ္သူေတြ အေရြးခံရသလဲ ဆိုေတာ့ ေဒၚႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္း၊ ကိုအ႐ုိင္းမင္း၊ လွံမင္းသားႀကီး ဦးစံတင္တို႔ ျဖစ္တယ္။

အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ထဲက ဆိုရင္ ခန္႔စည္သူ၊ ဦးသန္း၀င္း၊ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခိုင္၊ သတိုးေစာ အဲဒါေတြက မေန႔က ၅ နာရီမွာ ေရြးၿပီးသြားၿပီ။ ဦးသန္း၀င္းတို႔၊ သတိုးေစာတို႔ လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္ ရွိတဲ့သူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တာ၀န္ေပးတာ၊ မေပးတာေတာ့ မသိဘူး။

မႏွစ္က ဦးၾကည္စိုးထြန္းတို႔ အဖြဲ႔တုန္းက ဆိုရင္ တခ်ဳိ့ ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ အေရြးခ်ယ္ ခံရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနလည္း ေရာက္ေရာ ျပန္ျပဳတ္ သြားတာပဲဗ်။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီ အဖြဲ႔ထဲ မပါတဲ့ သူေတြကို ေကာက္ေရြးေတာ့တာပဲ။

ေမး။ ၁၂ ရက္ေန႔ကစၿပီး ေရြးခ်ယ္ၾကတာ ဆိုေတာ့ ဘယ္အလႊာေတြက ဘယ္သူေတြကို ကိုယ္စားလွယ္ တင္သြင္း ၾကလဲရွင့္။ ဥက� ဌနဲ႔ အတြင္းေရးမႉး ေနရာေတြမွာ ဘယ္သူေတြ ျဖစ္လာမယ့္ အလားအလာ ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။ ဘယ္သူေတြ တက္လာမယ္ ဆိုတာကေတာ့ အတိအက်ေတာ့ ေျပာလို႔ မရေသးဘူးဗ်။ ဒါ႐ုိက္တာ ဇင္ေယာ္ ေမာင္ေမာင္ တက္မယ္ ဆိုတာလည္း ေနာက္ေနၾကတာပါဗ်ာ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဥက� ဌနဲ႔ အတြင္းေရးမႉး ေနရာေတြ ဆိုတာ ထုတ္လုပ္သူ အလႊာနဲ႔ ဒါရုိက္တာ အလႊာေတြထဲက လူေတြပဲ တက္တာ မ်ားတယ္။ အတြင္းေရးမႉး ေနရာ က်ျပန္ေတာ့လည္း မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ဆိုတာကလည္း အလုပ္႐ႈပ္တဲ့သူေတြ ဆိုေတာ့ သူတို႔က အဖြဲ႔၀င္ အျဖစ္ေလာက္ပဲ လႈပ္ရွားတာ မ်ားတယ္။

ေမး။ ႐ုပ္ရွင္ အသုိင္းအ၀ိုင္းက ေရြးခ်ယ္ လိုက္ၿပီးေတာ့ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွာ ျပဳတ္သြားတာေတြ ရွိလား။

ေျဖ။ ရွိပါတယ္။ မႏွစ္ကဆိုရင္ ၇ ေယာက္၊ ၈ ေယာက္ေလာက္ ျပဳတ္သြားတယ္။ ေရြးခ်ယ္ခံ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၀ ေယာက္ထဲက ျပန္ခန္႔တာေပါ့။ အဲဒီ အထဲကလည္း မႀကဳိက္လို႔ ျပဳတ္သြားတာ ရွိသလို၊ အဲဒါ အျပင္ ၃၀ ထဲက မပါဘဲ သပ္သပ္ ေရြးခ်ယ္ ခန္႔တာ ရွိတယ္။ မႏွစ္က၊ ဦးၾကည္စိုးထြန္းတို႔ ႏွစ္တုန္းက ဆိုရင္ ကိုေမာင္ေမာင္ဦး (စႏိုး၀ိႈက္)၊ ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္တို႔က ေရြးေကာက္ပြဲက သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအတိုင္း တင္ေရြးလိုက္တာပဲ။

ေမး။ အခုလတ္တေလာ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ပြဲဟာ သက္တမ္း ကုန္သြားလို႔ အသစ္ ေရြးတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ႏႈတ္ထြက္ ၾကတာေတြေၾကာင့္လား။

ေျဖ။ ဒါ႐ုိက္တာ ဦးၾကည္စိုးထြန္းက ၂ ႏွစ္ေတာင္ မျပည့္ေသးဘူး။ ၀န္ႀကီးဌာနကို တရား၀င္ က်ေနာ္တို႔ ႏႈတ္ထြက္ခြင့္ ေပးပါ၊ ထြက္ပါရေစ၊ ထြက္ၿပီးေတာ့ အဖြဲ႔သစ္ တခုကို က်ေနာ္တို႔ ေရြးေကာက္ တင္ေျမာက္ဖို႔ အတြက္ တလ အခ်ိန္ ေပးပါလို႔ ေျပာေတာ့ ၀န္ႀကီးဌာနက အခြင့္မေပးဘူး။ တလေတာင္ မေစာင့္ဘူး။ ၁၀ ရက္ ေလာက္နဲ႔ကို ၀န္ႀကီးဌာန ကိုယ္တိုင္ တာ၀န္ယူ ၿပီးေတာ့မွ လုပ္လိုက္တယ္။

ေမး။ ႐ုပ္ရွင္ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႔၀င္ သက္တမ္းက ဘယ္ေလာက္ သတ္မွတ္ထားသလဲ။ သပ္သပ္မွတ္မွတ္ ရွိလား။

ေျဖ။ ဒါ႐ုိက္တာ ကိုၾကည္စိုးထြန္းက ျပည္တြင္းက ဂ်ာနယ္ေတြျဖစ္တဲ့ လွ်ပ္တျပက္နဲ႔ ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ အင္တာဗ်ဴး ထားတာ ရွိတယ္။ သူေျပာတာက ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးမွာ သက္တမ္းဆိုတာ ရွိကို မရွိဘူးလို႔ သူကိုယ္တိုင္က ေျပာထားတယ္။ ၈၈ ခုႏွစ္က စလုပ္ခဲ့ၾကေတာ့ ပထမဦးဆံုး ဦးခင္ေဇာ္၊ ၿပီးေတာ့ ဦးညြန္႔၀င္း တို႔ လုပ္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ ဦးစိန္တင္ ဆိုရင္ ၉ ႏွစ္ေလာက္ လုပ္သြားတာ။ သက္တမ္းရွိဖို႔ ဆိုတာက ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးမွာ ခိုင္မာတဲ့ ဖဲြ႔စည္းပံု ရွိရမယ္။ အဲဒီကေန ၿပီးေတာ့မွ သက္တမ္းက ၃ ႏွစ္၊ ၄ ႏွစ္ ဆိုၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ ေပးရမွာ။ အဲဒါေတြ မရွိလို႔ ကိုၾကည္စိုးထြန္းတို႔ ႏႈတ္ထြက္စာ တင္ၿပီး၊ ႏႈတ္ထြက္ သြားၾကတာပါပဲ။

ေမး။ အရင္တုန္းက ႐ုပ္ရွင္ေလာကနဲ႔ လက္ရွိ ကြာျခားပံုကုိ ေျပာျပ ေပးႏိုင္မလားရွင့္။

ေျဖ။ က်ေနာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး အေနနဲ႔ သပ္သပ္ ကိုယ္ပိုင္ ပါ၀ါတခုနဲ႔၊ ကိုယ္ပိုင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြနဲ႔ လုပ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ အခုဟာက ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းရဲ့ လက္ေအာက္မွာပဲ လုပ္ရတာ ဆိုေတာ့ အစိုးရ ႐ုံးဌာန တခုရဲ့ လက္ေအာက္ခံ အဖြဲ႔အစည္းပဲ ျပန္ျဖစ္ ေနတယ္ေလ။ NGO အစစ္ မဟုတ္ဘူး။ အရင္တုန္းကဆိုတာက ဦးစိန္တင္တို႔ လက္ထက္ကေတာ့ NGO အစစ္ပဲေလ။ အဲဒီတုန္းက ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးမွာ ကိုယ္ပိုင္ ႐ုပ္ရွင္ရုံ ရွိတယ္၊ ကိုယ့္ပိုက္ဆံ ကိုယ္ရွာ၊ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ ေလာကသားေတြကို ျပန္ၿပီး ေထာက္ပံ့တယ္။ ရံပံုေငြရွာ ရွာၿပီးေတာ့ ေငြတိုးေတြ ရတယ္။ အဲဒီကေန သက္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္သမားေတြကို ေထာက္ပံ့ ေပးတယ္။ ႏြမ္းပါးတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ သမားေတြကို ေထာက္ပံ့ ေပးတယ္။ ကေလးေတြ ပညာေရး အတြက္ ကူညီပံ့ပိုး ေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းေအာက္ ျပန္ျဖစ္သြားေတာ့ ႐ုံးလုပ္ငန္းရဲ့ လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ရတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းက NGO ဆိုတာ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ။ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ဘာမွ လုပ္မရေတာ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဦးၾကည္စိုးထြန္း တို႔လည္း ထြက္သြား ၾကတာပဲေလ။

ဥပမာ ႐ုပ္ရွင္ ကားတကားမွာ လူမင္းနဲ႔ နႏၵာလႈိင္ ခိုးၿပီးေတာ့ ထြက္လာခဲ့တယ္။ လူမင္းနဲ႔ နႏၵလႈိင္တို႔ တကယ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ ပါ၀င္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကား ၉ ကားေလာက္ ကတည္းက ဟိုနား တပိုဒ္၊ ဒီနား တပိုဒ္ ျဖတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့ဟာ။ အဲဒါကို တမင္တကာ လုပ္ၿပီးေတာ့ ေရာင္းသြားေသးတယ္။ ဘယ္သူေတြ လုပ္လဲ မသိဘူး။ အဲဒါမ်ဳိးကို ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက အေရးယူခ်င္တယ္၊ အေရးယူ ေပးမယ့္သူ မရွိဘူး။ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ အတြက္ ဘာမွ အာမခံခ်က္ မေပးႏိုင္ဘူး။ ဥပမာ မဂုိလမ္း၊ ေရႊဘံုသာ လမ္းထိပ္မွာ အေခြေတြ ခိုးေရာင္းေနတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ဆင္ဆာကို တင္တာ တပတ္ မၾကာေသးဘူး၊ အေခြေတြကို လမ္းေဘး ခိုးေရာင္းေနၿပီ။ အဲဒါမ်ဳိးကို ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက ဦးၾကည္စိုးထြန္းတို႔ သတင္းရလို႔ ဖမ္းခ်င္တယ္။ သြားဖမ္းမယ္ လုပ္ေတာ့ ဘယ္သူမွ လိုက္မလုပ္ ေပးၾကဘူး။ အာဏာပိုင္ေတြကို သတင္း ေပးေတာ့လည္း အီးအဲအားအဲနဲ႔။ သူတို႔ ကိုယ္တုိင္ ဒီကိစၥေတြမွာ ပူးေပါင္း ပါ၀င္ ေနလို႔ေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကသားေတြ၊ ဗီြစီဒီ ကာရာအိုေက ထုတ္လုပ္သူေတြ အကုန္လံုး နစ္နာေနၾကတာ ၾကာၿပီေလ။ အဲလို အခိုးခံရတာလည္း ၾကာၿပီေလ။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ပဲ ႐ုပ္ရွင္ေလာက က ဒါနဲ႔ပဲ စီးပြား ပ်က္သြားတာ က်ေနာ္တို႔ ဆီမွာ။

ေမး။ ဒါေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ ဘာေတြ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ဘာေတြ လုပ္ထိုက္လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုမ်ဳိး ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းကေန ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို အဲလို ၀င္ေရာက္ၿပီး၊ ႀကဳိးကိုင္ ခ်ယ္လွယ္ ေနတာေတြက မရွိသင့္ဘူး။ အဲဒါသာ မရွိရင္ ၿပီးတာပါပဲ။ က်န္တာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္လို ့ရတာပဲ။

ေမး။ အခုတက္လာမယ့္ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး အဖြဲ႔၀င္သစ္ေတြ အေနနဲ႔ေရာ အရင္ အေျခအေနထက္ ပိုေကာင္းလာမယ့္ အလားအလာေကာင္းေတြ ရွိေနလား။

ေျဖ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ မေကာင္းေျပာတယ္ ဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ျမင္တဲ့အတိုင္း ေျပာရမယ္ ဆိုလို႔ ရွိရင္ေတာ့ မထူးပါဘူး။ ဒီပုပ္ထဲက ဒီပဲပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္ရွင္ အလုပ္ကို မွီတင္းၿပီး စားေသာက္ေနရသူ အားလံုး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္သမား ဆိုတာက ၀န္ထမ္းနဲ႔ မတူဘူး။ ျပည္သူရဲ့ ပိုက္ဆံကို တိုက္႐ုိက္ စားရတဲ့ သူေတြ၊ ျပည္သူက ေပးတဲ့ ပိုက္ဆံကို အခြန္အေကာက္က ေနၿပီးေတာ့ လခ ယူစားေနတဲ့ ၀န္ထမ္း မဟုတ္ဘူး။ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ ဆိုတာ ျပည္သူ႔ ပိုက္ဆံကို တုိက္႐ုိက္ စားေသာက္ေနတဲ့ ပါးစပ္ေပါက္ေတြက ျပည္သူေတြကိုသာ ကိုယ္စားျပဳ သင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တက္လာမယ့္ အဖြဲ႔ေတြကလည္း အဲဒီလိုသာ ျပည္သူ႔ ပိုက္ဆံကို တိုက္႐ုိက္စားတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြက ျပည္သူ႔ဆီက အခြန္အေကာက္ကေန တဆင့္ ခံစားတဲ့ အမိန္႔ကို နာခံၿပီး အလုပ္ လုပ္ေနရမယ့္ အဖြဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဘယ္လိုမွ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း၊ တသက္လံုး တိုးတက္ေတာ့မယ္လို ့မထင္ဘူး ခင္ဗ်။

ေမး။ ေနာက္ဆံုး ေမးခြန္းေပါ့ေနာ္။ ၀န္ႀကီးဌာနက အတည္ျပဳ ခန္႔အပ္ ေရြးခ်ယ္မွာက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ပါသလဲ။ ဘယ္ေတာ့ သိရမွာလဲရွင့္။

ေျဖ။ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက မဲေပး ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၀ ဦးထက္ မနည္းထဲက ၁၅ ေယာက္ကို ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေနၿပီးေတာ့ ေရြးခ်ယ္ေပးေလ့ ရွိတယ္။ ဘယ္သူေတြ တက္လာမွာလဲ ဆုိတာကိုေတာ့ မႏွစ္က အေျခအေနအရေတာ့ တပတ္အတြင္း သိရတယ္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး ခင္ဗ်။

 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates