Thursday, February 7, 2013

ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ေနရာမ်ား ေလ့လာ၍ ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ား
ေဆာက္မည္

ခင္မ်ိဴးသြယ္ | ၾကာသပေတးေန႔၊ ေဖေဖၚဝါရီလ ၀၇ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၁၅ နာရီ ၅၈ မိနစ္

ရန္ကုန္(မဇၥ်ိမ)။      ။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ေနရာမ်ားကုိ
ေလ့လာမႈျပဳခဲ့ၾကသည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထား (ကုန္စည္)မွ ဒုတိယ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ သူရဦးေအာင္မ်ိဴးျမင့္ က မဇၥ်ိမ သုိ႔ေျပာသည္။

၎က “ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းေတြ ေဆာက္လုပ္ဖုိ႔အတြက္ ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ေနရာေတြကုိ
ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနရာေတြထဲက ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ပဲခူး၊ ျပည္၊ မုံရြာ၊ တမူး၊ မူဆယ္ၿမိဳ႕ေတြမွာ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ ေနရာေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ေနတုန္းပါ ” ဟု ေျပာသည္။

လက္ရွိ အေနအထားအထိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ား တည္ေဆာက္မႈ မရွိခဲ့ေသးေပ။ ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျဖစ္ပါက မႏၱေလးၿမိဳ႕ကုိ ပထမဦးစားေပး အေနျဖင့္ အေကာင္းအထည္ ေဖာ္မည္ ျဖစ္သည္။

“ ပထမဦးစားေပးအေနနဲ႔ မႏၱေလး၊ ဒုတိယ ဦးစားေပးအေနနဲ႔ ရန္ကုန္ ၊ တတိယ ဦးစားေပးအေနနဲ႔ တမူး မွာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ထားပါတယ္ ” ဟု သူရ ဦးေအာင္မ်ိဴးျမင့္က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့ သည္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ဒုတိယ စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ေနျခင္း၊ အာရွလမ္းမႀကီး ျဖစ္သည့္ ျမ၀တီ-ဘုရားႀကီး-မိတၳီလာ -မႏၱေလး- တမူးလမ္း၊ မူဆယ္-လားရႈိး-မႏၱေလးလမ္းမႀကီး ေပၚတြင္ ရွိေနသည့္အျပင္ အာရွ ရထားလမ္းမႀကီး ကြန္ယက္ျဖစ္သည့္ (မူဆယ္-လားရႈိး-မႏၱေလး-တမူး) ႏွင့္ သံျဖဴဇရပ္-ပဲခူး-မႏၱေလး-တမူး လမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိေနသည္။

ထုိ႔အျပင္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ျဖစ္ျခင္း ကုန္စည္မ်ား ထြက္ရာေဒသမ်ားႏွင့္ နီးကပ္စြာ တည္ရွိေနသည့္အျပင္ စက္မႈဇုန္မ်ား တည္ရွိေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကုိ ပထမ ဦးစားေပး
ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

“ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ကုန္းတြင္းဆိပ္ လုပ္မယ္ဆုိရင္ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အေရးေတြလဲ ရလာမယ္။ ကုန္ေသတၱာ ထားႏိုင္တဲ့ ေနရာတေနရာ ရွိရင္ အျခားပုိ႔ေဆာင္ေရးေတြ ျဖစ္တဲ့ မီးရထား၊ ေရေၾကာင္း
ေလေၾကာင္းနဲ႔ ကားလမ္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေစ်းကြက္ကုိပါ ေပးႏုိင္လာမယ္။ ဒါအျပင္ အိႏၵိယနဲ႔ တရုတ္အၾကားမွာ ရွိေနတဲ့ အတြက္ Transit Dry Port အျဖစ္လည္း အသုံးျပဳ လာႏုိင္ပါမယ္ ” ဟု စီးပြားေရးပညာရွင္တေယာက္က သုံးသပ္ေျပာဆုိသည္။

 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates