Wednesday, August 17, 2011

ျပည္ပေရာက္မ်ား ျပန္လာရန္ႏွင့္ လက္နက္ကိုင္မ်ား လက္နက္ခ်ရန္ ဦးသိန္းစိန္ေျပာ


မဇၥ်ိမသတင္းဌာန | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၅၅ မိနစ္

ရန္ကုန္ (မဇၩိမ) ။      ။ ျပစ္မႈမက်ဴးလြန္ေသာ ျပည္ပေရာက္မ်ားကို ျပန္လာလွ်င္ ျပန္လည္ လက္ခံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ႏွင့္ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္မ်ား လက္နက္ခ်ရန္ ကမ္းလွမ္းမႈကို သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ကမ္းလွမ္း လိုက္သည္။

ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျမန္မာကြန္ဗင္းရွင္း စင္တာတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေတြ႔ဆံုရာတြင္ ဦးသိန္းစိန္က အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျပည္ပသုိ႔ ေရာက္ရွိေနသူမ်ားကို
ျပန္လာခြင့္ ျပဳသည္ဟု ပါရွိသည္။


အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္လည္း မဟုတ္ေသာ “ ႏိုင္ေတာ္ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ျပန္လာ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ၾကဖို႔ရန္” ဖိတ္ေခၚမႈတြင္ ျပန္သြားလိုသူမ်ားႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေနသူမ်ား သက္ဆိုင္ရာ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားထံတြင္ “ အျမန္ဆံုးလာေရာက္ လက္နက္ခ်ႏိုင္”သည္ဟု ေျပာၾကားသည္။


ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့သူမ်ား ျပန္လာလိုလွ်င္ေတာ့ ခြင့္လႊတ္ေလာက္ေသာ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ေလ်ာ့ေပးေပးမည္။ ဆိုးဆိုးရြားရြား ျပစ္ဒဏ္မ်ားကိုေတာ့ က်ခံရမည္ဟု ဦးသိန္းစိန္က ေျပာၾကားသြားသည္။

မိနစ္ ၂ဝ ခန္႔ၾကာသည့္ သမၼတ၏ ေတြ႔ဆံုမႈသို႔ အသင္းေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ကို ဖိတ္ၾကားခဲ့သည္။

အစိုးရ၏ ျပန္လာခြင့္ျပဳခ်က္ကို ျပည္ပေရာက္ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔မ်ားအၾကား အားတက္သေရာ မရွိဘဲ အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ မဟုတ္သည့္ အတြက္ “အဓိပၺါယ္မရွိ” ေသာ ဖိတ္ေခၚမႈဟုသာ တံု႔ျပန္ၾကသည္။

“ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ အကုန္လံုးထုတ္၊ ေနရာတိုင္းမွာ တကယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ ရသြားေအာင္ ေဆာင္
ရြက္၊ ၿပီးရင္ အားလံုးပါဝင္တဲ့ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရး လုပ္။ အဲဒီလို လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ဒီလို လူၾကားေကာင္း
ေအာင္ ဖိတ္ေခၚတာမ်ဳိး၊ တခုကို ထုတ္ေျပာတာမ်ဳိးကေတာ့ ဘာမွ အဓိပၸါယ္မရွိဘူး၊ သဘာဝမက်ဘူးလို႔ က်ေနာ္ အဲဒီလိုပဲ နားလည္ပါတယ္ ” ဟု လူ႔ေဘာင္သစ္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမွ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး ဦးေငြလင္းက
ေျပာသည္။

“ အခုလို ဘာမွ တိက်တဲ့ အလားအလာေပါ့ဗ်ာ အနာဂတ္ကို ဘာမွေတာင္ ေမွ်ာ္စရာ လင္းပြင့္တဲ့ အနာဂတ္မ်ဳိး မရွိဘဲနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္ထင္တယ္ ဘယ္သူမွ စိတ္ကူးယဥ္မယ္ မထင္ပါဘူး ” ဟု သူက ထပ္ေျပာသည္။

ထိုသို႔ ျဖစ္ထြန္းေနခ်ိန္တြင္ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာနက နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္)ကို မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ျပဳေတာ့ မည္ဟု သိရသည္။

“ အရမ္းေကာင္းတဲ့ မဂၤလာရွိတဲ့ စကားပဲ။ ပရဟိတ လုပ္ေနသူေတြ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အက်ဳိးရွိတဲ့ ကိစၥျဖစ္
တယ္။ အားရွိေစတဲ့ စကားျဖစ္တယ္ ” ဟု အသင္းဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူက ေျပာသည္။

ဦးသိန္းစိန္ မိန္႔ခြန္း

မဇၥ်ိမသတင္းဌာန| ၾကာသပေတးေန႔၊ ၾသဂုတ္လ ၁၈ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၃ နာရီ ၂၇ မိနစ္

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔ မြန္းလြဲ ၂ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ ဇမၺဴသီရိၿမိဳ႕ရွိ ျမန္မာ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္း ဗဟိုဌာန MICC တြင္ က်င္းပသည့္ စီးပြားေရး လူမႈေရး နယ္ပယ္အသီးသီး အသင္းအဖြဲ႔ အသီးသီးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုပြဲ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္ အမွာစကား ေျပာသည္။

ဦးသိန္းစိန္၏ အမွာစကား အျပည့္အစံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"ဒီကေန႔ အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို တာဝန္ယူၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္ၾကရတဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးက ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာအေျခခံမ်ား၊ စီးပြားေရး၊ လူမူေရး နယ္ပယ္အသီးသီးက တက္ေရာက္ လာၾကတဲ့ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားအားလံုး က်က္သေရ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစလို႔ ဦးစြာပထမ ႏႈတ္ခြန္း ဆက္သလိုက္ပါတယ္။"

"က်ေနာ့္အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ျပည္သူေတြ ေရြးခ်ယ္ တာဝန္ေပးအပ္ၿပီးေတာ့ တိုေတာင္းတဲ့ သက္တမ္းကာလ ၄ လေက်ာ္၊ ၅ လအတြင္းမွာ ျပည္သူေတြ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ခ်မ္းသာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းအခ်ိဳ႕၊ ေနာက္တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အေျခအေနနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕သေဘာထား ရပ္တည္ခ်က္တခ်ိဳ႕ကို ႀကံဳႀကိဳက္တုန္းမွာ အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေျပာျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။"

"က်ေနာ္တို႔ အစိုးရတက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ ျပည္သူေတြကို က်ေနာ္တို႔ ကတိကဝတ္ျပဳခဲ့တဲ့ ဦးစားေပး လုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို ရက္ပိုင္း လ ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ စီးပြားေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဟန္႔အတားတခ်ိဳ႕ ဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ ဖယ္ရွားေပးခဲ့ၿပီးေတာ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ရဲ႕ လြတ္လပ္မူနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္မူကို ပြင့္လင္းျမင္သာမႈေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါတယ္။"

"ဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာေတြေဆာင္ရြက္ေပးတယ္ဆုိတာ တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္ေတြ သိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တုိ႔ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္နဲ႔ ေက်းလက္ေန ျပည္သူေတြရဲ႕ လူမႈစီးပြားဘဝကို ျမင့္တင္ေပးလိုတဲ့ဆႏၵနဲ႔ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးနဲ႔ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလ်ာ့ခ်ေရး အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲတခုကို ျပည္တြင္း၊ျပည္ပမွာ ရွိေနတဲ့ တိုင္းရင္းသား၊ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၊ ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးတို႔မွ အရာရွိႀကီးမ်ား၊ လူထုလုတန္းစားအလႊာ အသီးသီးတို႔မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အပါအဝင္ က်ေနာ္တို႔ ေနျပည္ေတာ္ ဒီခန္းမမွာပဲ ၃ ရက္တာ က်င္းပျပဳလုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။"

"အဲဒီအလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲကေန က်ေနာ္တုိ႔ ရရွိလာတဲ့ အႀကံျပဳခ်က္ေတြ၊ သေဘာထားေတြ ဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ စုေပါင္းၿပီးေတာ့မွ လုပ္ငန္းစဥ္ ၈ ရပ္ကို က်ေနာ္တို႔ ေရြးထုတ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလုပ္ငန္းစဥ္ ၈ ရပ္ကို က်ေနာ္တုိ႔ ေရြးထုတ္ၿပီး ဗဟိုကေန ေအာက္ေျခအထိ လုပ္ငန္းအေကာ္မတီအဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႔စည္းၿပီး လက္ေတြ႔ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၊ လက္လုပ္ လက္စား သမားမ်ား ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္မွာရွိေနတဲ့ တခ်ိဳ႕ ဆင္းရဲသူမ်ား  ေခါင္းရြက္ဗ်တ္ထိုးမ်ား၊ ေစ်းသည္မ်ားပါမက်န္ ဒီကေန႔ ဒီအက်ိဳးရလာဒ္ေတြကို အထိုက္ အေလ်ာက္ ခံစားရေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။"

"ၿပီးေတာ့ တခ်ိန္က တိုင္းျပည္ရဲ႕ တာဝန္ကို ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ ပင္စင္စား က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဝန္ထမ္းမ်ားအေနနဲ႔ မေလာက္မင ရၾကတဲ့ ပင္စင္လစာေလးနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝကို ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ ရပ္တည္ေနရၾကတဲ့ အေျခအေနကေနၿပီးေတာ့ အခုအခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ပင္စင္လစာေတြ တိုးျမႇင့္ၿပီးေတာ့ ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ စားႏိုင္၊ ေနႏိုင္၊ လႉဒါန္းႏိုင္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝေတြကို ေက်နပ္ႏွစ္သက္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ႕ေနႏိုင္ၾကတာကို က်ေနာ္တုိ႔ တက္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလံုးလည္း အသိပဲျဖစ္ပါတယ္။"

"အဲဒီေတာ့ ဒီျမင္ကြင္းကို ျမင္ၾကရတဲ့သူ အားလံုးဟာလည္းပဲ ဒီပင္စင္စားႀကီးေတြနဲ႔ အတူ ထပ္တူထပ္မွ် က်ေနာ္တုိ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးေနတာ က်ေနာ္တို႔ ဒါအမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုအခါမွာ စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္းနဲ႔ ေဒၚလာေငြ ေစ်း က်ဆင္းမႈ ေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံ စီးပြားေရးကိုပါ အထိုက္အေလ်ာက္ ႐ိုက္ခတ္လ်က္ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ လခြဲ ၂ လ ေလာက္က အေမရိကန္ ၁ ေဒၚလာရဲ႕ ေငြလဲႏႈန္းက ျပည္တြင္းေငြ က်ပ္ ၈ဝဝ ေလာက္နဲ႔ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ရပ္တန္႔ၿပီးေတာ့ ေနပါတယ္။"

"သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ အခုအခါမွာ အေမရိကန္ ၁ ေဒၚလာရဲ႕ ေငြလဲႏႈန္းဟာ က်ပ္ ၇၅ဝ ပတ္ဝန္းက်င္အထိ က်ဆင္း သြားခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္း ေတြကလည္းပဲ က်ဆင္းခဲ့ရပါတယ္။ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းေတြ က်ဆင္း လာတာနဲ႔အမွ် ျပည္တြင္းဝယ္လိုအား က်ဆင္းလာၿပီးေတာ့ ထုတ္လုပ္သူေတြကိုပါ က်ေနာ္တုိ႔ ထိခိုက္လာေနတဲ့ အတြက္ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးမွာ ဒီလယ္ယာထြက္ကုန္ေတြကိုပဲ ျပည္ပ ပို႔ကုန္အျဖင့္ ဒီကေန႔ အားထားေနၾကရတဲ့အတြက္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ ထိခိုက္မူ အထိုက္အေလ်ာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေတာင္သူ လယ္သမား ထိခိုက္မူ မရွိေအာင္ နည္းလမ္းေတြရွာေဖြၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ရွိေနပါတယ္။"

"ဒီမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တပူေပၚႏွစ္ပူဆင့္ ဆိုသလို ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့ တႏိုင္ငံလံုး မိုးသည္းထန္းစြာ ရြာသြန္းခဲ့တဲ့အတြက္ အထူးသျဖင့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္တခ်ိဳ႕မွာ ေရႀကီးနစ္ျမဳပ္တဲ့ အႏၲရာယ္ကို ဒီကေန႔တိုင္ က်ေနာ္တို႔ ႀကံဳေတြ႔ ေနရဆဲျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၊ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္အစိုးရတို႔နဲ႔အတူ ေစတနာရွင္ ျပည္သူမ်ား တပ္မေတာ္သားမ်ားရဲ႕ကူညီေစာင့္ေရွာက္မူတို႔ေၾကာင့္ အတန္အသင့္ သက္သာရာရခဲ့ပါတယ္။"

"လယ္ယာမ်ား ေရလႊမ္းမိုးမူ မျဖစ္မေန ႀကံဳေတြရတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အထိအနာဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုအခါမွာ အဲဒီ ေတာင္သူလယ္သမားေတြကို မ်ိဳးစပါးေတြကို က်ေနာ္တို႔ စီမံေပးျခင္း၊ သူတို႔သာမက ေတာင္သူ လယ္သမား အားလံုးကိုလည္းပဲ စိုက္စရိတ္ ယခင္တုန္းက က်ေနာ္တို႔ တဧကကို  က်ပ္ ႏွစ္ေသာင္းေလာက္ပဲ က်ေနာ္တို႔ ထုတ္ၿပီးေတာ့ ေခ်းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ယခုအခါမွေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ဆတိုးၿပီးေတာ့မွ တဧကကို က်ပ္ ၄ ေသာင္းအထိ ႏိုင္ငံေတာ္က ေနၿပီးေတာ့ တိုးၿပီးေတာ့ ထုတ္ေခ်းေပးတဲ့အျပင္ ပုဂၢလိက ေငြစု၊ ေငြေခ်း အသင္းေလးေတြကို က်ေနာ္တို႔ ထူေထာင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဒီအသင္းေလးေတြကေနၿပီးေတာ့လည္း ဒီေခ်းေငြ
ေတြကို ပါဝင္ကူညီၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါတယ္။"

"အဲဒီေတာ့ ဒီလယ္သမားေတြ စပါးေပၚခ်ိန္မွာ သူတို႔ေတြ အ႐ႈံးမေပၚေစရဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ မေန႔ကပဲ တိုင္ပင္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အစိုးရနဲ႔ ဆန္ကုန္သည္ႀကီးမ်ား ဖက္စပ္ေပါ့ေလ တေယာက္တဝက္စီ ေငြေၾကးစိုက္ထုတ္ ၿပီးေတာ့ လယ္သမားေတြ မ႐ႈံးရေအာင္ အေျခခံ ေစ်းႏႈန္းကို က်ေနာ္တုိ႔ သတ္မွတ္ဝယ္ယူၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အရန္ဆန္အျဖစ္နဲ႔ ထားရွိဖို႔ အစီအစဥ္တရပ္ကို က်ေနာ္တုိ႔ စီမံထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အရန္ ဆိုတာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ေဒသတြင္းရဲ႕ အရန္ဆန္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ျပည္ပထုတ္ကုန္ပို႔တဲ့ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား ပို႔ကုန္က်ဆင္းမသြားေစဖို႔နဲ႔ ေဒၚလာေစ်း က်ဆင္းမူေပၚမွာ ထိခိုက္နစ္နာမူေတြ သက္သာေစဖို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ယခင္ က်ေနာ္တို႔ အခြန္အေကာက္အျဖင့္ ကုန္သြယ္ခြန္ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံေနရာ ကေန မၾကာခင္ရက္ပိုင္းအတြင္း
မွာ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ က်ေနာ္တို႔ ေလ်ာ့ေပးလိုက္ပါတယ္။"

"အခုအခါမွေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး ေလ်ာ့ေပးၿပီးပါၿပီ။ ဒီကုန္သြယ္ခြန္ေပးရန္ မလိုေတာ့ဘဲနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ႏိုင္ေအာင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကေနၿပီးေတာ့ စီမံေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ စာရင္းဇယားမွာပါတဲ့ လုပ္ငန္းေတြသာမက တျခား ပို႔ကုန္မ်ားနဲ႔ အထည္အခ်ဳပ္လုပ္ငန္း ဒါေတြလည္း က်ေနာ္တု႔ိသက္သာမႈ ရေအာင္ စီမံေပးသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။"

(အထည္အခ်ဳပ္လုပ္ငန္းေတြဟာ ျပည္ပကေနၿပီးေတာ့ သြင္းလာတဲ့အထည္ေပၚမွာ ခ်ဳပ္တဲ့ လုပ္ခပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ရလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ဳပ္တဲ့လုပ္ခပဲ ရေသာ္လည္းပဲ ဒီလုပ္ငန္းေတြမွာ မွီခိုေနၾကတ့ဲ အလုပ္သမေတြ စက္႐ံုတ႐ုံ တ႐ံုဆိုရင္ ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီပစၥည္းေတြကို ဟိုပို႔တယ္၊ ပိုေတာ့ ဟိုက ေဒၚလာနဲ႔ ေငြေပးတယ္။ ဒီလို ေဒၚလာကို ျပည္တြင္း ေရာက္တဲ့အခါမွ က်ပ္ေငြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ လဲရပါတယ္။ က်ပ္ေငြနဲ႔လဲၿပီးေတာ့မွ ဒီအလုပ္သမေတြကို ေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။)

(အဲေတာ့ ေဒၚလာေစ်းက်ဆင္းတာနဲ႔အမွ် က်ပ္ေငြေတြက အရင္တုန္းကလို သူတို႔မ်ားမ်ားစားစား မရေတာ့ဘူး။ အဲေတာ့ မရတဲ့အခါမွာ ခုနကလို အလုပ္သမားေတြကို ေငြေခ်ဖို႔ျပဳဖို႔ကအစ အခက္အခဲျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ဆံုး အခက္အခဲျဖစ္လာတာ မ်ားလာရင္ ဘာျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ စက္႐ံုကို ပိတ္သိမ္းရတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးအထိ ေရာက္သြားႏုိင္တယ္။ အဲေတာ့ စက္႐ံုပိတ္သိမ္းလိုက္ရင္ စက္႐ံုတ႐ံု တ႐ံုမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္သမေတြဟာ ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိသလိုပဲ ဒီအလုပ္သမေတြ ကူညီေပးေနၾကတဲ့လူေတြကလည္းပဲ မ်ားစြာရွိပါတယ္။ ဒီဟာလည္း အင္မတန္မွ ထိခိုက္နစ္နာ သြားႏိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီ အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းေတြကို သက္သာမႈရေအာင္ ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ ဒါေတြကို စီစဥ္ေပးဖို႔အတြက္ အသိေပး ေျပာၾကားလိုပါတယ္။)

မွတ္ခ်က္။             ။ အထက္ပါစာသားမ်ား သတင္းစာတြင္ ပါဝင္ျခင္းမရွိပါ။

"အဲဒီေတာ့ ဒီေဒၚလာေငြေၾကးဂယက္ဟာ ဘယ္အတုိင္းအတာထိ ႐ိုက္ခတ္ေနတာလဲဆိုတာ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းလို႔ မရပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဒါေတြကို ႀကိဳတင္တြက္ဆ ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရပိုင္းကေရာ ျပည္သူေတြ အပိုင္းကပါ သတိရွိရွိနဲ႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ထားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပည္ပကို  က်ေနာ္တို႔ ကုန္ပစၥည္းေတြ မပို႔ရသည့္တုိင္ေအာင္ တခုေကာင္းတာက က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္အတြက္ ျပည္တြင္းမွာေနဖို႔ စားနပ္ရိကၡာ ျပည္စံုဖူလံုစြာ က်ေနာ္တို႔ ရွိေနပါတယ္။ ျပည့္စံုဖူလံုစြာ ရွိေနတဲ့အတြက္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ေတာ့အထူး စိုးရိမ္ပူပန္စရာ က်ေနာ္တို႔ မရွိပါဘူးလို႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္။"

"သို႔ေသာ္လည္းပဲ ျပည္ပသြင္းကုန္ တခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စီစီစစ္စစ္နဲ႔ သြင္းၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မလိုအပ္တာေတြေရာ လိုအပ္တာေတြေရာ ေခြ်တာသံုးစြဲၾကဖို႔ က်ေနာ္တို႔ လိုပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျပန္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကဆို ေဒၚလာ သန္း ၅ဝ ဖိုးေလာက္ က်ေနာ္တို႔ သြင္းရပါတယ္။ ျပည္ပသြင္းကုန္တခ်ဳိ႕ကို က်ေနာ္တို႔က စိစိစစ္စစ္နဲ႔ လုပ္ၾကျပဳၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မလိုအပ္တာေတြကို ၿခိဳးၿခံေခၽြတာ သံုးစြဲၾကဖို႔ကိုလည္း ဒါလည္း က်ေနာ္ေျပာၾကားလိုပါတယ္။"

"တိုင္းျပည္ကႏုႏု မုန္တိုင္းကထန္ထန္ ဆိုသလိုပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရသစ္ တက္လာတဲ့ မၾကာခင္မွာပဲ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ KIO, KIA အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ျပႆနာျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါကိုလည္း တက္ေရာက္လာၾကတဲ့လူေတြအားလံုး အသိပဲျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ဒီအဖြဲ႔ဟာ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ျပည္သူလူထုကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့အဖြဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။"

"ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းေတြကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ရာကေန ၿပီးေတာ့မွ ဒီျပႆနာ စတင္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အခုအခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ဗန္းေမာ္ခ႐ိုင္ အတြင္းမွာ လမ္းေတြ၊ တံတားေတြ၊ လွ်ပ္စစ္တာဝါတိုင္ေတြ၊ ဒါေတြ ေဖာက္ခြဲခံခဲ့ၾကရတဲ့အတြက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပ်က္စီးကုန္တာ ရွိပါတယ္။ ဒါေတြပ်က္စီးတဲ့အတြက္ ဘယ္သူေတြ ဒုကၡေရာက္ၾကရသလဲဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္ကေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြပဲ သြားေရး၊ လာေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ စသည္အားျဖင့္ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး ေတြပါ ထိခိုက္နစ္နာၾကရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခုအခါမွာ ဒီအႏၲရာယ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေၾကာက္ၿပီးေတာ့ ေရွာင္တိမ္း ထြက္ေျပး ေနၾကတဲ့ ျပည္သူအခ်ဳိ႕ဟာ စိုက္ခ်ိန္ ပ်ဳိးခ်ိန္ ေရာက္ေနေပမယ့္ မစိုက္ႏိုင္ မပ်ဳိးႏိုင္ဘဲျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဒီျပည္နယ္မွာေတာ့ လာမယ့္ႏွစ္အတြင္းမွာ ဆန္ေရစပါးရွားပါးမႈနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။"

"ဒီကခ်င္ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြနဲ႔ အသင္းအဖြဲ႔ေတြေပါ့ အသင္းအဖြဲ႔ ေတြဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဒီခရစ္ယာန္ အသင္းေတြပါပါတယ္။ ဒီမွာ အသင္းအုပ္ဆရာတို႔ဘာတို႔၊ သူတို႔ေတြပါပါတယ္။ ေနာက္တခါ ယဥ္ေက်းမႈ စာေပ အသင္းေတြ ပါပါတယ္။ ေနာက္ လူမ်ဳိးစု အသင္းအဖြဲ႔ေလးေတြ ပါပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ စစ္ကိုရပ္စဲေပးဖို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အျမန္ရယူေပးဖို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ဆီကို စာေတြ ေရးၾကပါတယ္။ သူတို႔ေရးတဲ့စာေတြကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ေန႔စဥ္ သတင္းစာေတြမွာ ေဖာ္ျပေနတာ ေတြ႔မွာျဖစ္ပါတယ္။"

"အဲဒီေတာ့ တဘက္က တပ္မေတာ္အပိုင္းကေတာ့ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ တုန္႔ျပန္ပစ္ခတ္မႈ တိုက္ခိုက္မႈေတြ ဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ သူတို႔ပစ္ခတ္လာတဲ့အခါမွာ တုန္႔ျပန္ပစ္ခတ္မႈကလြဲလို႔ က်န္တာ ခုနကလို ပစ္ခတ္တာေတြ တိုက္ခိုက္တာေတြ ဒါေတြ က်ေနာ္တို႔ မရွိပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီ လူသတ္မိုင္းခြဲ၊ ျပန္ေပးဆြဲ၊ ဆက္ေၾကးေကာက္ စတဲ့ ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ ဒီကေန႔ တကမၻာလံုးကေနၿပီးေတာ့ လက္မခံတဲ့ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီအၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္ေတြကို ျမန္ျမန္ရပ္ဆိုင္းၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္အစိုးရနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးၾကဖို႔ က်ေနာ္တို႔ ဗဟိုအစိုးရအေနနဲ႔ ျပည္နယ္အစိုးရကို ၫႊန္ၾကား ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။"

"အဲဒီေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႔အေနနဲ႔လည္း ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးဖို႔ကို ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့မွ သူတို႔နဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ဖိတ္ေခၚ ေဆြးေႏြးေနတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သိရပါတယ္။ ဒီလူေတြဟာလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ တိုင္းရင္းသားေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ စိတ္ရွည္သည္းခံၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ေစာင့္စားေနေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ ေကအိုင္အို ေကအိုင္ေအ အဖြဲ႔တင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွမ္းျပည္နယ္နဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္မွာလည္း အစိုးရကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ေနတဲ့ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အခ်ဳိ႕ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြအေနနဲ႔လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရယူလိုတဲ့ ဆႏၵရွိတယ္ ဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႔နဲ႔ အခ်ိန္မေရြး ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီကိစၥကို က်ေနာ္တို႔ လမ္းဖြင့္ေပးထားၿပီး
ျဖစ္ပါတယ္။"

"က်ေနာ္တို႔ အစိုးရ အဖြဲ႔အေနနဲ႔လည္း ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ အေနနဲ႔ေတာ့ ဒို႔တာဝန္အေရး သံုးပါးကို အဓိက ထားၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ သေဘာထား အျမင္ခ်င္း မတူၾကတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြကိုလည္း မတူကြဲျပားတာေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေဘးဖယ္ထားၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ အမွန္တကယ္အက်ဳိးရွိေစမယ့္ ဘံုအက်ဳိးစီးပြားေတြကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ က်ေနာ္တို႔ အၿမဲဖိတ္ေခၚလ်က္ရွိေနပါတယ္။"

"အဲဒီေတာ့ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေနာက္ ျပည္ပကိုေရာက္ေန က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသား တိုင္းရင္းသားေတြ ကိုလည္း ျပစ္မႈတစံုတရာ က်ဴးလြန္သြားတာ မရွိဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ အခ်ိန္မေရြး ျပန္လာႏိုင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒါ စဥ္းစားေပး မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပီးေတာ့ ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္ ထိုက္သင့္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ခံယူဖို႔ ျပန္လာမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ ဒါ သေဘာထားႀကီးစြာနဲ႔ စဥ္းစားေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။"

"အဲဒီေတာ့ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီ႐ိုးသားတဲ့စိတ္ေစတနာ ရွိတဲ့သူတိုင္းဟာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ခ်စ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ေကာင္းစားေစလိုၾကပါတယ္။ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ ေနလိုၾကပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအဝိုင္းကို ခင္တြယ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဝေျပာတဲ့ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းႀကီးကို ထူေထာင္လိုၾကပါတယ္။ ဒါဟာက်ေနာ္တို႔အားလံုးရဲ႕ တူညီတဲ့ ဆႏၵျဖစ္ပါတယ္။"

"အဲဒီေတာ့ ဒီ common ground ေပၚမွာ အေျခခံၿပီးေတာ့ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ ေခတ္မီ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံ။ ကမၻာ့အလယ္မွာ ထည္ထည္ဝါဝါ ေနႏိုင္တဲ့ႏိုင္ငံျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္း တည္ေဆာက္ၾကဖို႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တိုက္တြန္း လိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ဒီကေန႔အခ်ိန္အခါဟာ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ ႏိုင္ငံအသစ္ကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ တည္ေဆာက္ေနရတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ စိန္ေခၚမႈေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီစိန္ေခၚမႈေတြ ရွိသလိုပဲ အခြင့္အလမ္းေကာင္းေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီစိန္ေခၚမႈေတြကို က်ေနာ္တို႔ ႀကံ့ႀကံံ့ခံေက်ာ္လႊားၿပီးေတာ့ ဒီကေန႔ အခြင့္အလမ္းေကာင္းေတြကို အရအမိ ဆုပ္ကိုင္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။"

"အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းစဥ္တေလွ်ာက္မွာ မတည္မၿငိမ္ မေအးမခ်မ္းနဲ႔ ကုန္လြန္ သြားခဲ့ရတဲ့ ကာလေတြကို အလြန္ က်ေနာ္တို႔ ႏွေျမာဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးကာစ က်ေနာ္တို႔ထက္ နိမ့္က်တဲ့ ႏုိင္ငံေတြ၊ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ တန္းတူရည္တူရွိခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတြဟာ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို မ်ားစြာ ေက်ာ္ျဖတ္သြားၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။"

"က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီအခ်ိန္ဟာ အခ်င္းခ်င္း က်ေနာ္တို႔ ျငင္းခုန္ေနၾကရမယ့္အခ်ိန္၊ တဦးနဲ႔တဦး တဘက္နဲ႔ တဘက္ အျပစ္ရွာ အျပစ္ေျပာေနရမယ့္အခ်ိန္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စည္းလံုးညီၫြတ္ၾကလို႔ရွိရင္ ႀကီးပြားတိုးတက္ႏိုင္တဲ့ ေရခံေျမခံေကာင္းေတြ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာရွိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီႏုိင္ငံဟာ ႏုိင္ငံသားအားလံုး ပိုင္တဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမသြားရေအာင္၊ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ေသးသိမ္မသြားရေအာင္  ႏုိင္ငံသားအားလံုး ဝိုင္းဝန္းေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္သြားၾကဖို႔ တာဝန္ရွိပါတယ္။  အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ သားစဥ္ေျမးဆက္အတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေမြခံေကာင္းေတြ၊ ေကာင္းမြန္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းေတြကို တည္ေဆာက္သြားၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္လို႔ ေျပာၾကားရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။"

 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates