Friday, March 4, 2011

ျမန္မာ့ဘတ္ဂ်က္သစ္၊ အတူတူနဲ႔ အႏူႏူ

မဇၥ်ိမသတင္းဌာန | ေသာၾကာေန႔၊ မတ္လ ၀၄ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၈ နာရီ ၄၆ မိနစ္

ဆယ္စုႏွစ္တခုအတြင္း ပထမဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ ျပည္တြင္းေရာ ျပည္ပတြင္ပါ ေဝဖန္သံ၊ မွတ္ခ်က္ေပးသံမ်ား ေပၚထြက္လာျပန္သည္။ ယင္းမွာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ျပ႒ာန္း
ေၾကညာလိုက္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘတ္ဂ်က္သစ္ ျဖစ္သည္။ ဘတ္ဂ်က္ဆို၍ အသစ္ေပၚေပါက္လာေသာ လႊတ္ေတာ္မွ ေပၚထြက္လာသည္ဟု မထင္လိုက္ပါႏွင့္။

ထံုးစံအတိုင္း စစ္အစိုးရက ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ဘတ္ဂ်က္သာ ျဖစ္သည္။ ယင္းဘတ္ဂ်က္အတြက္ အၾကံဥာဏ္ေပးခြင့္ မရွိ၊ ေမးခြန္းထုတ္ခြင့္ မရွိ၊ အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးခြင့္မ်ား မရွိပါ။ ယခုလႊတ္ေတာ္သစ္သည္ အစိုးရသစ္ ဖြဲ႔စည္းျခင္းျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနပါေသးသည္။

၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဘတ္ဂ်က္၏ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို အစိုးရတရားဝင္ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္းကို လက္လွမ္းမီသူ လူနည္းစုကေလးသာ သိႏိုင္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ ဘတ္ဂ်က္ပါ အခ်က္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ တခုတုန္းကလိုပင္ ဘာမွ အေျပာင္းအလဲဟူ၍ မရွိလွပါ။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ေျပာရလွ်င္ -

-       စစ္တပ္အတြက္ ခြဲေဝသတ္မွတ္ခ်က္က တခုလံုး၏ ၃ဝ % ခန္႔
-       စက္မႈလုပ္ငန္းက ၃ဝ % ခန္႔
-       ကုန္သြယ္ေရးက ၂၃ % ခန္႔
-       လူမႈေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္က ၆ % ခန္႔
-       ပညာေရးက ၄ % ခန္႔
-       က်န္းမာေရးက ၁ % ခန္႔သာ ရွိသည္။

ဘတ္ဂ်က္၏ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းမ်ားမွာ စစ္တပ္၏ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ ေဖာ္ျပေနသည္။ အေျခခံအေဆာက္အဦႏွင့္ `အမာထည္´ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေငြအမ်ားအျပား ခ်ထားေပးၿပီး၊ ျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ လိုအပ္ေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ `အေပ်ာ့ထည္´ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္မူ ေငြအနည္းငယ္သာ သတ္မွတ္ေပးထားသည္။ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားမွာ မိမိဘာသာ ႐ုန္းကန္ ရပ္တည္ၾကရမည္
ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေခတ္ေနာက္က်၍ ည့ံဖ်င္းလွေသာ  ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္လည္း ထို႔အတူသာ ျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီ လိုလားေသာ အတိုက္အခံမ်ားအတြက္ ၾကီးက်ယ္လွသည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘတ္ဂ်က္၏ အရင္းအျမစ္မ်ားကို လူထု၏ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး စသည့္ `အေပ်ာ့ထည္´ နယ္ပယ္မ်ားတြင္သာ အသံုးခ်ရန္ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈၾကီးတရပ္ကို စတင္ဖို႔ပင္ ျဖစ္သည္ဆိုသည္မွာ ရွင္းလင္းလွသည္။ အေၾကာင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအဖို႔ သူ႔နယ္စပ္တြင္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနေသာ ရန္သူ႔အႏၲရာယ္ ဟူ၍ မရွိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့စီးပြားေရးကို အမ်ားတကာႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏို္င္စြမ္းရွိေရးအတြက္ ပိုသံုးရမည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရန္အတြက္ စီးပြားေရး ဥပေဒမ်ားသည္ ပိုမိုပြင့္လင္းမႈရွိဖို႔ လိုအပ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား အလုပ္အကိုင္ ရရွိေစမည့္ ႏိုင္ငံတကာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုလုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးရမည္၊ ယခုထက္ ေလွ်ာ့မေပးသင့္ပါ။ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ထိုင္း၊ ဗီယက္နမ္တို႔ကို ၾကည့္ဖို႔လိုသည္။

ဘတ္ဂ်က္ကို တကယ္တမ္း နားလည္ရန္ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႔ဝင္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို အခ်က္အလက္ အျပည့္အစံု ေပးဖို႔ လုိသည္။ ပိုမိုပြင့္လင္းမႈရွိဖုိ႔ လုိသည္။ ေငြေၾကးမ်ားကို မည္သည့္ေနရာတြင္ မည္သို႔ ခြဲေဝသံုးစြဲေစမည္ ဆိုသည္ကို က်ယ္ပ်ံ႕ပြင့္လင္းစြာ အသိေပးရမည္။ ေနာင္အခါ ဤအခ်က္မ်ားကို ပါလီမန္တြင္းတြင္ အျပင္းအထန္ ျငင္းခံုေဆြးေႏြးၾကမည္၊ ဘ႑ာေရးတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာရွိဖို႔၊ တာဝန္ခံမႈရွိဘို႔၊ သာမန္အသိဥာဏ္ျဖင့္ပင္ သိသာႏိုင္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ေဆြးေႏြးဖလွယ္ၾကလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။

တခ်ိန္တည္းတြင္ အဆုိပါအခ်က္မ်ားႏွင့္ အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုမႈမ်ားကို မီဒီယာတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ျပခြင့္ မေပးလွ်င္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေကာလာဟလ ဝဲဂယက္ထဲတြင္သာ လည္ေနဦးမည္ျဖစ္ၿပီး မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း ဘာမွ သိရမည္ မဟုတ္ပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံလို တဦးက်ဝင္ေငြ နည္းပါးလြန္းလွေသာ ႏိုင္ငံမ်ဳိးတြင္ သာမန္ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အေျခခံ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ကေလးမ်ားအတြက္ ပညာေရး စသည္တုိ႔တြင္ အစိုးရ၏ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ အားကိုးေနၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဒသတြင္း စီးပြားေရးတြင္ အျပည့္အဝ ၿပိဳင္ဆိုင္ႏိုင္စြမ္း ရွိရန္မွာလည္း က်န္းမာ၍ ပညာတတ္ဦးမွ ျဖစ္မည္။

ဘတ္ဂ်က္တြင္ ေနာက္ထပ္ေတြ႔ရေသာ ကြာဟခ်က္ၾကီးတရပ္မွာ အခြန္အေကာက္ ရေငြပိုင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ား မပါရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အမွန္စစ္စစ္ ဤဘတ္ဂ်က္သည္ ပိုေငြ ဘတ္ဂ်က္ေလာ၊ လိုေငြ ဘတ္ဂ်က္ေလာ ဆိုသည္ကိုပင္ က်ေနာ္တို႔ မသိပါ။

ဘ႑ာေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ရန္၊ သာမန္အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား အခြန္မပိေရးအတြက္  အခြန္အေကာက္ ေကာက္ခံျခင္းကို က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ လုပ္ရန္၊ အခြန္ေကာက္ခံ ရရွိမႈကို တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံရရွိေရး ေဆာင္ရြက္ရန္တို႔ကို ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေဒသတြင္း အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ၾကာျမင့္စြာကတည္းကပင္ ေျပာဆိုတိုက္တြန္းထားခဲ့ၾကသည္။

ၿပီးခဲ့ေသာ ႏွစ္အတြင္း တိုးတက္မႈတရပ္အေနႏွင့္ ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိကလက္ထဲ လႊဲေပးေနသည္ကိုမူ ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ အစိုးရႏွင့္ ရင္းႏွီးေသာ လူရင္းလူယံုမ်ားကိုသာ မ်က္ႏွာသာေပး၊ အခြင့္အေရးေပးသည္ဟူေသာ ေျပာဆိုမႈမ်ားမူ ေပၚထြက္ခဲ့သည္။ ေရရွည္အေနျဖင့္ဆိုလွ်င္ ပုဂၢလိက ႏိုင္ငံသားမ်ား လက္ထဲတြင္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားသည္သာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္း ပိုမိုရွိမည္ျဖစ္ၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကိုလည္း ပိုမိုအက်ဳိးျပဳႏိုင္သည္။

ကံေကာင္းသည္မွာ ျမန္မာျပည္၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း နိမ့္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္မွ်အထိ ဤသို႔ နိမ့္ေနမည္ ဆုိသည္ကိုမူ မည္သူမွ် မေျပာႏိုင္ပါ။ ၿပီးခဲ့ေသာ ႏွစ္ထဲတြင္မူ ျမန္မာ့ဗဟိုဘဏ္ ဥကၠ႒က ျမန္မာျပည္တြင္းတြင္ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ကိုင္ေနၿပီး၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ႏႈန္းကိုလည္း နိမ့္က်ေနေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္ဟု ကမၻာ့ဘဏ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေငြေၾကးရန္ပံုေငြအဖြဲ႔ကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အစုိးရဝန္ထမ္းမ်ားကို လစာ ၃ ဆ တုိးေပးမည္ဟူေသာ ေကာလာဟလမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့ၿပီးေနာက္ ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္းးမ်ား ႐ုတ္တရက္ ခုန္တက္သြားခဲ့ေသာ္လည္း ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း အရွိန္ျဖင့္ တက္လာသည့္ အရိပ္အေယာင္ကိုမူ ယခုထိ မျမင္ေတြ႔ရေသးပါ။

ယခုေတာ့ ေကာလာဟလမ်ား ထပ္မံထြက္ေပၚလာျပန္ပါၿပီ။ အစိုးရသစ္ထံမွ တိုင္းျပည္က လိုအပ္ေနသည္မွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိျခင္းႏွင့္ ခုိင္လံုစိတ္ခ်ရေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရရွိေရးပင္ ျဖစ္သည္။

သို႔မွသာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အတြက္ ေကာလာဟလမ်ားထက္ အခ်က္အလက္မွန္မ်ား အေပၚတြင္သာ အေျခခံကာ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates