Tuesday, July 26, 2011

ျမန္မာ-ထိုင္း နယ္စပ္ တံတားသစ္ ထပ္ေဆာက္မည္

ေက်ာ္ခ | အဂၤါေန႔၊ ဇူလုိင္လ ၂၆ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၈ နာရီ ၂၆ မိနစ္

ခ်င္းမိုင္ (မဇၩိမ) ။     ။ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းႏွစ္နယ္စပ္ အဓိက ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမဝတီၿမိဳ႕ မ်ားကို ကူးလူးဆက္သြယ္ေပးမည့္ ဒုတိယေျမာက္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံ တပ္ခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္သတင္းရပ္ကြက္ကေျပာသည္။

ေလာေလာဆယ္ မဲေဆာက္-ျမဝတီကို ပိုင္းျခားထားသည့္ ေသာင္းရင္းျမစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္
ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အမွတ္ (၁) ရွိေသာ္လည္း ယခုထပ္ေဆာက္မည့္ တံတားကို ကုန္စည္ သယ္ပို႔ရန္ အသံုးျပဳ သြားမည္ ျဖစ္သည္။

ၾသဂုတ္လတြင္ စတင္မည့္ တံတား တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ကို ထိုင္းႏုိင္ငံက က်ခံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕နယ္ ဝမ္းစခီးယန္းေက်းရြာမွ တဆင့္ ျမဝတီၿမိဳ႕နယ္
ေရပူရြာအထိ ျဖတ္သန္း ဆက္သြယ္မည္ဟု သိရသည္။ ယင္းမွတဆင့္ ျမဝတီ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္သို႔ ပို႔ေဆာင္မည္ ျဖစ္သည္။

ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားဂိတ္ (ဓါတ္ပံု မဇၥ်ိမ)
“ဒီတံတားက ကုန္ကားသြားဖို႔ေပါ့။ ျမဝတီၿမိဳ႕ မဝင္ေတာ့ဘူးေလ။ ဒီကေန တိုက္႐ိုက္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ အေပါက္ေပါ့” ဟု ထိုင္းအရာရွိက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ခ်စ္ၾကည့္ေရးတံတား (၁) မွာ ၾကံ႕ခိုင္မႈ အားနည္းသျဖင့္ ယင္းတံတားကို လူမ်ားကူးသန္း သြားလာရန္ သီးသန္႔ ထားရွိမည္ ဟုလည္ ၎က ေျပာသည္။

အမွတ္ ၂ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ဇြန္လ ၂၉ ရက္ေန႔က ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး ဒုတိယ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးဝင္းတင့္ ဦးေဆာင္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ႏွင့့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ လမ္းတံတားႏွင့္ နည္းပညာဌာန တို႔မွ ၂ ဘက္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ကုန္စည္ သယ္ေဆာင္မည့္ တံတားသစ္ တည္ေဆာက္ျခင္းေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ အပါအဝင္ အျခားၿမိဳ႕မ်ားမွလာေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ယခင္ထက္ ပိုမိုလြယ္ကူစြာ တင္သြင္းႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။

ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား (ဓါတ္ပံု မဇၥ်ိမ)
ယခုလက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ မဲေဆာက္-ျမဝတီ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင
ေရတိုက္စားမႈေၾကာင့္ တံတားၾကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းလာၿပီး ကုန္စည္မ်ားကို ျမစ္ေၾကာင္း တေလွ်ာက္ရွိ ကူးတို႔ ဂိတ္ငယ္မ်ားမွ တဆင့္ စက္ေလွမ်ားျဖင့္ သယ္ေဆာင္ ခဲ့ၾကရသည္။

ယင္းခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အပါအဝင္ ကူးတို႔ဆိပ္မ်ားကို ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လပိုင္းတြင္ ျမန္မာ အစုိးရဘက္က ပိတ္ပစ္ခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ပိတ္ပင္မႈေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊
အဝတ္ အထည္၊ စက္ပစၥည္း၊ အခ်ဳိမႈန္႔ႏွင့္ စားေသာက္ကုန္ မ်ဳိးစံု တင္သြင္းေနသည့္ ကုန္သည္မ်ား ထိခိုက္နစ္နာခဲ့ၾကသည္။

ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား မပိတ္မီက ျမဝတီလမ္းေၾကာင္းမွ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ ပို႔ေနသည့္ ပုိ႔ကုန္ တန္ဖိုး တလလွ်င္ ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း ၃,ဝဝဝ ရွိေနရာမွ တံတားပိတ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း တလ ဘတ္သန္း ၁,၂ဝဝ ခန္႔သာ ရွိေတာ့ေၾကာင္း မဲေဆာက္အေျခစိုက္ အေကာက္ခြန္ဇုန္႐ုံး ဦးစီးမႉးေျပာၾကား ခ်က္မ်ားအရသိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ျခမ္းရွိ ျမဝတီၿမိဳ႕ေပၚရွိ ေစ်းဆိုင္မ်ား၊ တည္းခိုခန္းမ်ား အပါအဝင္ လုပ္ငန္းအမ်ားအျပား လည္ပတ္မႈ က်ဆင္းသြားသည္။

ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ မဲေဆာက္-ျမတီလမ္းေၾကာင္းအျပင္ မယ္ဆုိင္-တာခ်ီလိတ္ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ရေနာင္း-ေကာ့ေသာင္း လမ္းေၾကာင္းမ်ားလည္း ရွိသည္။ မဲေဆာက္-ျမဝတီ လမ္းေၾကာင္းမွာ အႀကီးဆုံးဟု ဆိုႏုိင္သည္။
 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates