Thursday, October 6, 2011

နယ္စပ္ကုန္သြယ္လမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ေရး အိႏၵိယ-ျမန္မာ ေဆြးေႏြးေစလို

သဲသဲ | ၾကာသပေတးေန႔၊ ေအာက္တုိဘာလ ၀၆ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၄ နာရီ ၅၆ မိနစ္

နယူးေဒလီ(မဇၥ်ိမ)။          ။ အိႏၵိယအစိုးရ၏ အကူအညီျဖင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းမ်ား တိုးျမႇင့္ ေဖာက္လုပ္ေရးကို ျမန္မာသမၼတသစ္၏ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး ခရီးစဥ္အတြင္း   ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးေစလိုေၾကာင္း ေဒသခံ ခ်င္းတုိင္းရင္းသား ပါတီမ်ားက ေျပာဆိုသည္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ တတိယေျမာက္ ႏိုင္ငံျခားခရီးစဥ္အျဖစ္ ေအာက္တုိဘာလအတြင္း  အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ရန္ စီစဥ္ထားသည့္အေပၚ ခ်င္းတုိးတက္ေရးပါတီ CPP ႏွင့္ ခ်င္းအမ်ဳိးသားပါတီ CNP တုိ႔က ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏွင့္ အိႏၵိယအစိုးရ ေခါင္းေဆာင္မ်ားေတြ႔ဆံုရာတြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္လံုၿခံဳေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ကိစၥရပ္မ်ား ေဆြးေႏြးဖြယ္ရွိေၾကာင္း သမၼတ အၾကံေပး ေဒါက္တာေနဇင္လတ္က မဇၥ်ိမႏွင့္ ေမးျမန္းခန္းတခုတြင္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အိႏၵိယႏုိင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ဘက္သို႔ ကုန္တင္သြင္းရန္အတြက္ ကုန္အျပည့္ တင္လာေသာ ဂ်စ္ကားမ်ားကုိ ပ်က္စီးေနေသာ ေတာင္ပတ္ကားလမ္းအတိုင္း ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု- မဇၩိမ။

အိႏၵိယ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ (ေဇာကြတ္ထား)ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ (ရိဒ္)ရွိ ဒုတိယ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ကပင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲမႈေၾကာင့္ ကုန္သြယ္မႈ ေႏွးေကြးေနေၾကာင္း CPP ပါတီကေျပာသည္။

“နယ္စပ္လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးကို ဦးစားေပးေစခ်င္တယ္။ တမူးမိုးေရး နယ္စပ္လမ္း ေဖာက္သလိုမ်ဳိးေပါ့။ ရိဒ္နဲ႔ ဖလမ္း နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး အတြက္ လက္မွတ္ထိုးထားတာ အဲဒါ အခုထိ အေကာင္အထည္ မေပၚဘူး ျဖစ္ေနတယ္”ဟု CPP ပါတီ ဥကၠ႒ ဦးႏိုထန္ကပ္က ေျပာသည္။

အိႏိၵယႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္းရွိ ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ တုိက္႐ိုက္ ကုန္သြယ္ႏိုင္မည့္ ရိဒ္- ဖလမ္း၊ ရိဒ္- တီးတိန္ ကားလမ္းမ်ားမွာ ဂ်စ္ကားငယ္မ်ားသာ သြားလာႏိုင္ၿပီး မိုးရာသီတြင္ လမ္းအသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ခက္ခဲသည္ဟု CPP က ဆိုသည္။

အိႏၵိယ ျမန္မာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမ်ားကို အိႏၵိယဘက္မွ မဏိပူျပည္နယ္ မိုးေရးႏွင့္ ျမန္မာဘက္မွ စစ္ကိုင္းတုိင္း တမူးၿမိဳ႕၊ အိႏၵိယ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ ေဇာကထားႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ ရိဒ္ေခါသာၿမိဳ႕တို႔တြင္  ဖြင့္လွစ္ ထားသည္။

မဏိပူ ျပည္နယ္ မိုးေရးမွ စစ္ကိုင္းတုိင္း ကေလးဝၿမိဳ႕အထိ ၉၉ မိုင္ရွည္သည့္ တမူး-မိုးေရး ကားလမ္းကို  အိႏၵိယ အစိုးရက ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ကာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အခ်က္အခ်ာ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္လာခ့ဲသည္။

ထိုလမ္းကို အိႏၵိယ- ျမန္မာ- ထုိင္း သံုးႏိုင္ငံ အျမန္လမ္းမၾကီးအျဖစ္ မႏၲေလး၊ ျမဝတီၿမိဳ႕မ်ားမွ ထိုင္းႏိုင္ငံအထိ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးသတ္ ေဖာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။

အိႏၵိယႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး တိုးတက္လွ်င္ ေဒသတြင္း လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္လာမည့္ အျပင္ ျပည္နယ္ဝင္ေငြ တိုးတက္လာမည္ဟု CNP ပါတီဆိုသည္။

“နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးမွာ အိႏၵိယရဲ႕ မားကတ္လိုတယ္။ ခ်င္းျပည္နယ္ ဝင္ေငြကလည္း မားကတ္ကေန ေကာက္ရတဲ့ အခြန္ေလာက္ပဲ အားကိုးစရာရွိႏိုင္ပါတယ္”ဟု CNP ပါတီ ဥကၠ႒ ဦးဇိုဇမ္က ေျပာသည္။

၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ေမလ အတြင္း ဒုတိယ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေမာင္ေအးႏွင့္ အိႏၵိယ အစိုးရတို႔ သေဘာတူ လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့သည့္ ကုလားတန္ ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းအေပၚ ဦးဇိုဇမ္က “ခ်င္းျပည္နယ္အတြက္ေတာ့ အခုထိ ဘာအက်ဳိးေက်းဇူးမွ မေတြ႔ေသးဘူး” ဟု ဆိုသည္။

အိႏၵိယ ကုန္းတြင္းပိုင္း ျပည္နယ္မ်ားကို ပင္လယ္ေရေၾကာင္း လမ္းပြင့္ေစမည့္ ကုလားတန္ စီမံကိန္းတြင္ အိႏၵိယ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္ဝၿမိဳ႕သို႔ အေဝးေျပးလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးတို႔ ပါဝင္သည္။

မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွ ကုန္စည္မ်ား ပလက္ဝ၊ စစ္ေတြတို႔ မွတဆင့္ ႏိုင္ငံတကာသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ထားသည့္ ထိုစီမံကိန္းမွာ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ၿပီးစီးမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၿပီး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၃၂ သန္း ကုန္က်မည္ ျဖစ္သည္။

အိႏၵိယ အစိုးရက ကုလားတန္စီမံကိန္းႏွင့္ အာရွလမ္းမၾကီး စီမံကိန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံအတြင္း လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ေနေသာ္လည္း ခ်င္းျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမွာ ကြက္က်န္ေနသည္ဟု ခ်င္းပါတီမ်ားက ေျပာသည္။

သမၼတဦးသိန္းစိန္သည္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသို႔ ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ ၂၆ရက္မွ ၂၈ ရက္ေန႔အထိ ၃ ရက္ၾကာ သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္သမၼတ ဟူက်င္ေတာင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့သည္။ တ႐ုတ္အစိုးရမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇၆၃ သန္းကို ေခ်းေငြအျဖစ္ ကူညီခဲ့ၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ကိုးခု ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။
 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates