Friday, February 1, 2013

အဲပုဂံ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈမွာ ေလယာဥ္မွူး၏ တဒဂၤဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်

ေစာဇင္ညီ | ေသာၾကာေန႔၊ ေဖေဖၚဝါရီလ ၀၁ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၂၅ မိနစ္

ရန္ကုန္ (မဇၥ်ိမ)။   ။ အဲပုဂံ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈမွာ ေလယာဥ္မွူး၏ တဒဂၤ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ဟု စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ ဥကၠ႒ ဦးဝင္းေဆြထြန္း က ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုလိုက္သည္။

ဟဲဟိုးေလဆိပ္အနီး အဲယားပုဂံ ေလေၾကာင္းလိုင္း F-28 MK 0100, XY-AGC ေလယာဥ္မေတာ္တဆ ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္းအား သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ရာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ ဦးဝင္းေဆြထြန္း က ရွင္းလင္းေျပာၾကားစဥ္။ (ဓါတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ) ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔က ေလယာဥ္ပ်က္က်ျခင္းမွာ ျမဴမ်ား (ရာသီဥတု)ေၾကာင့္သာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔က ဟဲဟိုးေလဆိပ္အနီး အဲယားပုဂံ ေလေၾကာင္းလိုင္း F-28 MK 0100, XY-AGC ေလယာဥ္မေတာ္တဆ ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီက ေလေၾကာင္းသိပၸံ ပညာဦးစီး႒ာန ရုံးခန္းတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္
ေျပာဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျဖစ္ပြားစဥ္တြင္ ေလဆိပ္၌ ျမဴႏွင္းမ်ား အနည္းငယ္ရွိၿပီး ေလယာဥ္မွာ အျမင့္ေပ ၅၀၀ ေအာက္တြင္ ပ်ံသန္းျခင္းေၾကာင့္ ေလယာဥ္မွဴး၏ တဒဂၤ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွားယြင္းသည့္အျပင္ ၎မွာ ေလယာဥ္ တစီးလုံးတြင္ တာဝန္အရွိဆုံးသူ တဦးျဖစ္ေၾကာင္း ဦးဝင္းေဆြထြန္း က ေျပာသည္။

“သူဟာ ျမင္ႏုိင္တဲ့ ေနရာမွာ လုံေလာက္တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈကုိ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ လုပ္သင့္တဲ့ အေနအထား မ်ိဳးလည္း မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ Captain (ေလယာဥ္မွဴး)ရဲ႕ သုံးသပ္ခ်က္ အားနည္းသြားတယ္လုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

အဆုိပါ ေလယာဥ္မွူး၏ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္သည့္ အေတြ႔အၾကံဳ နာရီေပါင္းမွာ ၅,၉၃၇ နာရီ ရွိၿပီး အဲပုဂံ
ေလယာဥ္၌ ေမာင္းႏွင္သည့္ အေတြ႔အႀကံဳမွာ ၂,၅၄၇ နာရီ ရွိသည္ဟု စုံစမ္းစစ္ေဆးေရး ဥကၠ႒က
ေျပာသည္။

ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္တြင္ ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားေရး႒ာန၏ ညႊန္ၾကားမႈ မရရွိသည့္အျပင္ ေလယာဥ္ ပထမဆုံး ဝင္ေရာက္တုိက္ခုိက္ခဲ့သည့္ ေလေၾကာင္းေျပးလမ္းေပၚရွိ ဓါတ္တုိင္မွာ အျမင့္ေပ ၅၀၀ ခန္႔ ရွိျခင္းမွာ ေျပာဆုိစရာျဖစ္ေနေၾကာင္း ဦးဝင္းေဆြထြန္း က မွတ္ခ်က္ခ်သည္။

“ေလယာဥ္က ေျပးလမ္းအမွန္နဲ႔ လာတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေတာင္ဘက္ကပဲ ဆင္းသက္လုိ႔ ရတယ္။ ေလေၾကာင္း လမ္းက တလမ္းသြား ျဖစ္ေနတာပါ” ဟု ၎က ေျပာသည္။

Black Box ကုိ စကာၤပူႏိုင္ငံတြင္ သြားေရာက္စစ္ေဆးခဲ့ရာ FDR (Flight Data Recorder) မွာ  မီးေလာင္ ဒဏ္မ်ားေၾကာင့္္ ခြဲစိတ္ရန္ ခက္ခဲေနသျဖင့္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၈ ရက္တြင္  ၾသစေတးလ် ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ခြဲစိတ္ၿပီး ဆင္းကတ္ဖတ္မႈ မ်ားျပဳ လုပ္ခဲ့ရေၾကာင္း စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး အဖြဲ႔က ဆိုသည္။

မွားယြင္းမႈရွိသည္ဟု ယူဆခံရေသာ ေလယာဥ္မွဴးအေနျဖင့္ အေရးယူခံရပါက အမ်ားဆုံး ေလယာဥ္ေမာင္း လုိင္စဥ္ ပိတ္သိမ္းခံရျခင္း ျဖစ္၍ အနည္းဆုံး ျပစ္ဒဏ္မွာ ေလယာဥ္ေမာင္း ပညာအား ျပန္လည္သင္ယူျခင္း
ျဖစ္သည္။

ဟဲဟိုးေလဆိပ္အနီး အဲယားပုဂံ ေလေၾကာင္းလိုင္း F-28 MK 0100, XY-AGC ေလယာဥ္ မေတာ္တဆ ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္းအား စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေလဆိပ္လမ္းရွိ ေလေၾကာင္း ပညာသိပၸံ ခန္းမတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္စဥ္။ (ဓါတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ) ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔က ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈေၾကာင့္ ခရီးသည္ ႏွစ္ဦး ေသဆံုးကာ ၁၁ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။

“ေလယာဥ္မွဴးကလည္း တကယ္စည္းကမ္းရွိၿပီး အရည္အခ်င္းျပည့္ဝသူ တေယာက္ပါ။ အခုဟာက သူ တခဏေလး အတြင္းမွာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ လြဲသြားတာမ်ိဴးလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္” ဟု စုံစမ္းစစ္ေဆးေရး အဖြဲ႔ဝင္တဦးျဖစ္သူ ဦးျမင့္ေမာင္ က ေျပာသည္။

ယခုစုံစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္၏ လတ္တေလာ အေျဖအရ ေလယာဥ္၏ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈလည္း မရွိေၾကာင္း၊ ရာသီဥတု အေျခအေနမွာလည္း အသင့္အတင့္ ရွိေၾကာင္း သုိ႔ေသာ္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ မလုံေလာက္သည့္ အျမင့္ေပတြင္ ပ်ံသန္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယခုလုိျဖစ္သည္ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ယခု ရွင္းလင္းပြဲသည္ Black Box  သြားေရာက္ စစ္ေဆးၿပီးေနာက္ ရရွိလာေသာ အခ်က္အလက္ေပၚ အေျခခံကာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံး စစ္ေဆးေတြ႔ရွိခ်က္ ရလဒ္ကုိ ထုတ္ျပန္ရန္အတြက္ လုိအပ္ေသာ စစ္ေဆးမႈမ်ား ဆက္လက္ ျပဳလုပ္ရဦးမည္ ျဖစ္သည္ဟု ဦးဝင္းေဆြထြန္း က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္မွ ဟဲဟိုးသို႔ ပ်ံသန္းသည့္ အဲပုဂံေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ ေဖာ္ကာေလယာဥ္သည္ ဟဲဟိုးေလဆိပ္ အဆင္း လမ္းေၾကာင္းမွားယြင္းဆင္းသက္ကာ ေျမျပင္ေပၚမွ ဓါတ္တိုင္မ်ား၊ သစ္ပင္မ်ားနွင့္ ကားလမ္းေပၚ
ေမာင္းႏွင္လွ်က္ရွိသည့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တစီးတို႔ကို တိုက္မိၿပီးေနာက္ မီးေလာင္ကၽြမ္းခဲ့သည္။

ယင္းေလယာဥ္ ပ်က္က်၍ ခရီးသည္ ႏွစ္ဦး ေသဆံုးၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအပါအ၀င္ ခရီးသည္ ၁၁ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates