ခင္မ်ဳိးသြယ္ | တနလၤာေန႔၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၀ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၉ နာရီ ၄၇ မိနစ္
ရန္ကုန္ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ သက္တမ္းရင့္ ေလယာဥ္ေဟာင္းမ်ား ေနရာတြင္ ဘရာဇီးႏိုင္ငံထုတ္ Embraer 190 ေလယာဥ္သစ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲသြားမည္ ျဖစ္သည္။
“ေလယာဥ္Embraer 190 ပထမအစင္းက ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔ေလာက္ ေရာက္ပါမယ္။ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းရတဲ့ခရီး ရွည္တာရယ္၊ ရာသီဥတု အေျခအေနေပၚမွာ မူတည္ျပီး ရက္အေျပာင္းအေရႊ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ရိွပါတယ္။ ဒုတိယအစင္းက ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီ ပထမ အပတ္ေလာက္ ေရာက္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းပါတယ္” ဟု ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းမွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးသန္းထြဋ္ က ေျပာသည္။
ယင္းေလယာဥ္သစ္မ်ားမွာ ဘရာဇီးႏိုင္ငံ၊ São José dos Campos ျမိဳ့ရိွ Embarer 190 ေလယာဥ္ကုမၼဏီမွ ထုတ္လုပ္ ၿပီး အေမရိကန္ႏိုင္ငံ GE ကုမၸဏီမွထုတ္လုပ္ေသာ GE-CF;34-8E အင္ဂ်င္စက္မ်ားကို တပ္ဆင္အသံုးျပဳထားသည္။ ခရီးသည္ ၁ဝဝ တင္ေဆာင္ႏိုင္ျပီး ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္စြမ္းရည္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည္။ ထို႔အျပင္ Air Bus-A320 ေလယာဥ္မ်ားထက္ ထိုင္ခံုေနရာ က်ယ္ဝန္းျခင္း၊ ပစၥည္းထားသိုရန္ ေနရာ က်ယ္ဝန္းျခင္း၊ အျခားေသာ Regional Jet ထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္ျခင္း၊
ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ သမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ မေတာ္တဆထိခိုက္မႈ တၾကိမ္တည္းသာ
ျဖစ္ခဲ့ျခင္း စသည့္ အားသာခ်က္မ်ား ရိွသည္။ တစင္းလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၈.၅ သန္းမွ သန္း ၄ဝ အထိ ေစ်းႏႈန္း ရိွသည္။
ထိုသို႔ ပိုမိုအဆင္ေျပေသာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ခမ်ားလည္း တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံဖြယ္ရွိသည္။
“Embarer 190 ေလယာဥ္ ႏွစ္စီးကို အိႏိၵယႏိုင္ငံ၊ ဗုဒၶဂါယာ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ခ်င္းမိုင္ႏွင့္ ျပည္တြင္းရိွ Fokker F- 28 ေလယာဥ္ ဆင္းသက္သည့္ ေလဆိပ္မ်ားသို႔ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္ ေလယာဥ္ေတြ အတိုင္း လက္မွတ္ႏႈန္းထက္စာရင္ ေလယာဥ္က အသစ္ျဖစ္ေနတာရယ္၊ ေလယာဥ္ငွားရမ္းမူအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားတာရယ္ေၾကာင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ႏႈန္းထားကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ရိွႏိုင္ပါတယ္” ဟု ဦးသန္းထြဋ္ က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
လက္ရိွ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္းတြင္ F-28၊ ATR၊ MA-60၊ Bech 1900 စသည့္ ေလယာဥ္ ေလးမ်ိဳးျဖင့္ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲ လ်က္ရိွရာ F-28 ေလယာဥ္မ်ားမွာ သက္တမ္း ရင့္လာျပီျဖစ္၍ ထိုသို႔ အစားထိုး ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ ေလယာဥ္သစ္မ်ားကို အေမရိကန္ႏိုင္ငံ GE ကုမၸဏီမွ ငွားရမ္း အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ရန္ကုန္ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ သက္တမ္းရင့္ ေလယာဥ္ေဟာင္းမ်ား ေနရာတြင္ ဘရာဇီးႏိုင္ငံထုတ္ Embraer 190 ေလယာဥ္သစ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲသြားမည္ ျဖစ္သည္။
“ေလယာဥ္Embraer 190 ပထမအစင္းက ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔ေလာက္ ေရာက္ပါမယ္။ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းရတဲ့ခရီး ရွည္တာရယ္၊ ရာသီဥတု အေျခအေနေပၚမွာ မူတည္ျပီး ရက္အေျပာင္းအေရႊ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ရိွပါတယ္။ ဒုတိယအစင္းက ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီ ပထမ အပတ္ေလာက္ ေရာက္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းပါတယ္” ဟု ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းမွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးသန္းထြဋ္ က ေျပာသည္။
ယင္းေလယာဥ္သစ္မ်ားမွာ ဘရာဇီးႏိုင္ငံ၊ São José dos Campos ျမိဳ့ရိွ Embarer 190 ေလယာဥ္ကုမၼဏီမွ ထုတ္လုပ္ ၿပီး အေမရိကန္ႏိုင္ငံ GE ကုမၸဏီမွထုတ္လုပ္ေသာ GE-CF;34-8E အင္ဂ်င္စက္မ်ားကို တပ္ဆင္အသံုးျပဳထားသည္။ ခရီးသည္ ၁ဝဝ တင္ေဆာင္ႏိုင္ျပီး ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္စြမ္းရည္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည္။ ထို႔အျပင္ Air Bus-A320 ေလယာဥ္မ်ားထက္ ထိုင္ခံုေနရာ က်ယ္ဝန္းျခင္း၊ ပစၥည္းထားသိုရန္ ေနရာ က်ယ္ဝန္းျခင္း၊ အျခားေသာ Regional Jet ထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္ျခင္း၊
ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ သမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ မေတာ္တဆထိခိုက္မႈ တၾကိမ္တည္းသာ
ျဖစ္ခဲ့ျခင္း စသည့္ အားသာခ်က္မ်ား ရိွသည္။ တစင္းလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၈.၅ သန္းမွ သန္း ၄ဝ အထိ ေစ်းႏႈန္း ရိွသည္။
ထိုသို႔ ပိုမိုအဆင္ေျပေသာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ခမ်ားလည္း တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံဖြယ္ရွိသည္။
“Embarer 190 ေလယာဥ္ ႏွစ္စီးကို အိႏိၵယႏိုင္ငံ၊ ဗုဒၶဂါယာ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ခ်င္းမိုင္ႏွင့္ ျပည္တြင္းရိွ Fokker F- 28 ေလယာဥ္ ဆင္းသက္သည့္ ေလဆိပ္မ်ားသို႔ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္ ေလယာဥ္ေတြ အတိုင္း လက္မွတ္ႏႈန္းထက္စာရင္ ေလယာဥ္က အသစ္ျဖစ္ေနတာရယ္၊ ေလယာဥ္ငွားရမ္းမူအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားတာရယ္ေၾကာင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ႏႈန္းထားကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ရိွႏိုင္ပါတယ္” ဟု ဦးသန္းထြဋ္ က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
လက္ရိွ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္းတြင္ F-28၊ ATR၊ MA-60၊ Bech 1900 စသည့္ ေလယာဥ္ ေလးမ်ိဳးျဖင့္ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲ လ်က္ရိွရာ F-28 ေလယာဥ္မ်ားမွာ သက္တမ္း ရင့္လာျပီျဖစ္၍ ထိုသို႔ အစားထိုး ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ ေလယာဥ္သစ္မ်ားကို အေမရိကန္ႏိုင္ငံ GE ကုမၸဏီမွ ငွားရမ္း အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။