မဇၩိမသတင္းဌာန | စေနေန႔၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၉ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၅ နာရီ ၃၆ မိနစ္
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ဘရာဇီးႏိုုင္ငံမွ အသစ္၀ယ္ယူထားေသာ ေလယာဥ္တစ္စင္းကိုု ရန္ကုန္ေလဆိပ္တြင္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈျပဳလုုပ္ရာ ေလယာဥ္ဘီးမ်ားေပါက္ျပီး ေျပးလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ လမ္းေခ်ာ္မႈ စေနေန႔ မြန္းလြဲပိုုင္းတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ ျပင္သစ္ Air France မွ နည္းျပေလယာဥ္မွဴးတိုု႔ ပူးေပါင္း၍ EMBRAER 190 ေလယာဥ္အမွတ္ XY-AGQ ကို ရန္ကုုန္ႏိုုင္ငံတကာေလဆိပ္တြင္ ဘရိတ္စနစ္ကို အျမင့္ဆံုုး စစ္ေဆးမႈကိုုျပဳလုုပ္ရာ ေလယာဥ္ဘီးနံပါတ္ ၁၊ ၃၊ ၄ တိုု႔ေပါက္သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့
ေလေၾကာင္း၏ ထုုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
"လယာဥ္ေျပးလမ္းေပၚမွာ အႏၲရယ္ကင္းစြာ ရပ္တန္႔ခဲပါတယ္” ဟုု ထုုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ပါသည္။ "ေလယာဥ္ ပ်က္စီးမႈလည္းမရွိသလိုု လူလည္း ထိခိုုက္မႈမရွိပါ” "စနစ္ကိုု ျပန္လည္စစ္ေဆးျပီး စိတ္ခ်ရမွာသာ
ေလေၾကာင္းဦးစီးမွ လုုိင္စင္ထုုတ္ေပးမွာျဖစ္သည္” ဟု ပါရွိကာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းအေနျဖင့္
ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးသည္ ဦးစားေပးနံပါတ္တစ္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ဘရာဇီးႏိုုင္ငံမွ အသစ္၀ယ္ယူထားေသာ ေလယာဥ္တစ္စင္းကိုု ရန္ကုန္ေလဆိပ္တြင္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈျပဳလုုပ္ရာ ေလယာဥ္ဘီးမ်ားေပါက္ျပီး ေျပးလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ လမ္းေခ်ာ္မႈ စေနေန႔ မြန္းလြဲပိုုင္းတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ ျပင္သစ္ Air France မွ နည္းျပေလယာဥ္မွဴးတိုု႔ ပူးေပါင္း၍ EMBRAER 190 ေလယာဥ္အမွတ္ XY-AGQ ကို ရန္ကုုန္ႏိုုင္ငံတကာေလဆိပ္တြင္ ဘရိတ္စနစ္ကို အျမင့္ဆံုုး စစ္ေဆးမႈကိုုျပဳလုုပ္ရာ ေလယာဥ္ဘီးနံပါတ္ ၁၊ ၃၊ ၄ တိုု႔ေပါက္သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့
ေလေၾကာင္း၏ ထုုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
"လယာဥ္ေျပးလမ္းေပၚမွာ အႏၲရယ္ကင္းစြာ ရပ္တန္႔ခဲပါတယ္” ဟုု ထုုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ပါသည္။ "ေလယာဥ္ ပ်က္စီးမႈလည္းမရွိသလိုု လူလည္း ထိခိုုက္မႈမရွိပါ” "စနစ္ကိုု ျပန္လည္စစ္ေဆးျပီး စိတ္ခ်ရမွာသာ
ေလေၾကာင္းဦးစီးမွ လုုိင္စင္ထုုတ္ေပးမွာျဖစ္သည္” ဟု ပါရွိကာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းအေနျဖင့္
ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးသည္ ဦးစားေပးနံပါတ္တစ္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။