မဇၥ်ိမ သတင္းဌာန | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၉ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၂၃ မိနစ္
ျမန္မာအစုိးရ အေနျဖင့္ ထားဝယ္ အထူး စီးပြါးေရးဇုန္၏ ဧရိယာအား ၂၄၀.၅ စတုရန္း ကီလိုမီတာမွ ၁၅၀ စတုရန္း ကီလိုမီတာသုိ႔ ေလွ်ာ့ခ်လိုေၾကာင္း အဆိုျပဳခဲ့သျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံအား စိုးရိမ္ေစခဲ့သည္ဟု ထုိင္းႏုိင္ငံထုတ္ The Nation သတင္းစာတြင္ ဗုဒၶဟူးေန႔က ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ထိုအဆိုျပဳခ်က္အား ထုိင္းႏုိင္ငံက တံု႔ျပန္ေျပာဆိုရာတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ မူလက သတ္မွတ္ထားခဲ့သည့္ စီမံကိန္း ဧရိယာ အက်ယ္အဝန္းအေပၚ အေျခခံ၍ ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မွႈစီမံကိန္း တို႔ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ‘ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ရွိမရွိ ကနဦး ေလ့လာ အကဲျဖတ္မႈ (feasibility study)’ ကို လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ့ေၾကာင္း ထိုင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီး ခ်ာခ်တ္ စီတီပန္ Chatchart Sithipan ကို ကုိးကား၍ ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ထုိင္းဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ယင္လက္ ရွီနာဝ္ထရာ Yingluck Shinawatra တို႔က ထားဝယ္တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာဆိုရာတြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အစုိးရမ်ား အေနျဖင့္ ေဒၚလာ ဘီလီယံ မ်ားစြာ တန္သည့္ ထားဝယ္စီမံကိန္းအား ေထာက္ခံမည္ ျဖစ္ကာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလိုသူမ်ားကုိ တက္ၾကြစြာ ရွာေဖြလ်က္ရွိေၾကာင္း ေျပာခဲ့ျပီးေနာက္ တရက္အၾကာတြင္ အက်ယ္အဝန္း ဧရိယာ ေလွ်ာ့ခ်လိုသည့္ သတင္း ထြက္ေပၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဒီေတြ႔ဆံုမွႈဟာ ျမန္မာအစုိးရ အေနနဲ႔ (ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ျဖစ္ဖြယ္ရွိတဲ့) တျခားႏုိင္ငံ တႏုိင္ငံ ပါဝင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလာဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚမယ္လို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ပထမဆံုး ေတြ႔ဆံုမွႈပါပဲ။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံဟာ ဆိပ္ကမ္းေတြနဲ႔ လမ္းေတြ အပါအဝင္ အေျခခံ အေဆာက္အအံုေတြ တည္ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမွႈ အေတြ႔အၾကံဳေတြ ကာလၾကာျမင့္စြာ ကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒါဟာ အက်ိဳးေက်းဇူးတခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီး ခ်ာခ်တ္ စီတီပန္ က ဆိုေၾကာင္း The Nation က ေရးသားထားသည္။
ထုိင္းႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ေဒၚလာ ၉ ဘီလီယ တန္ဖိုးရွိသည့္ ထားဝယ္ စက္မွႈဇုန္အတြက္ ၃၅ ရာခုိင္ႏွႈန္း ထည့္ဝင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားသည္။
ဧျပီလတြင္ စတင္ရန္ လ်ာထားျပီး ထားဝယ္ စီမံကိန္းတြင္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း တခု၊ လွ်ပ္စစ္ ဓါတ္အားေပး စက္ရံုမ်ား ႏွင့္ အျခား စက္ရံုမ်ား ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ စီမံကိန္း အတြက္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမွႈမ်ားထဲတြင္ ကပၸလီ ပင္လယ္ ကမ္းရိုးတန္း ေပၚရွိ ထားဝယ္မွ ေန၍ ထိုင္းႏုိင္ငံ နယ္စပ္ကုိ ျဖတ္ကာ ကန္ခ်နဘူရီ မွ တဆင့္ ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕အထိ ဆက္သြယ္ႏိုင္မည့္ အေဝးေျပးလမ္းမၾကီး တခု ေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားျခင္းလည္း ပါဝင္သည္။
ျမန္မာအစုိးရ အေနျဖင့္ ထားဝယ္ အထူး စီးပြါးေရးဇုန္၏ ဧရိယာအား ၂၄၀.၅ စတုရန္း ကီလိုမီတာမွ ၁၅၀ စတုရန္း ကီလိုမီတာသုိ႔ ေလွ်ာ့ခ်လိုေၾကာင္း အဆိုျပဳခဲ့သျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံအား စိုးရိမ္ေစခဲ့သည္ဟု ထုိင္းႏုိင္ငံထုတ္ The Nation သတင္းစာတြင္ ဗုဒၶဟူးေန႔က ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ထိုအဆိုျပဳခ်က္အား ထုိင္းႏုိင္ငံက တံု႔ျပန္ေျပာဆိုရာတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ မူလက သတ္မွတ္ထားခဲ့သည့္ စီမံကိန္း ဧရိယာ အက်ယ္အဝန္းအေပၚ အေျခခံ၍ ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မွႈစီမံကိန္း တို႔ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ‘ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ရွိမရွိ ကနဦး ေလ့လာ အကဲျဖတ္မႈ (feasibility study)’ ကို လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ့ေၾကာင္း ထိုင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီး ခ်ာခ်တ္ စီတီပန္ Chatchart Sithipan ကို ကုိးကား၍ ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ထုိင္းဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ယင္လက္ ရွီနာဝ္ထရာ Yingluck Shinawatra တို႔က ထားဝယ္တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာဆိုရာတြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အစုိးရမ်ား အေနျဖင့္ ေဒၚလာ ဘီလီယံ မ်ားစြာ တန္သည့္ ထားဝယ္စီမံကိန္းအား ေထာက္ခံမည္ ျဖစ္ကာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလိုသူမ်ားကုိ တက္ၾကြစြာ ရွာေဖြလ်က္ရွိေၾကာင္း ေျပာခဲ့ျပီးေနာက္ တရက္အၾကာတြင္ အက်ယ္အဝန္း ဧရိယာ ေလွ်ာ့ခ်လိုသည့္ သတင္း ထြက္ေပၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဒီေတြ႔ဆံုမွႈဟာ ျမန္မာအစုိးရ အေနနဲ႔ (ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ျဖစ္ဖြယ္ရွိတဲ့) တျခားႏုိင္ငံ တႏုိင္ငံ ပါဝင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလာဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚမယ္လို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ပထမဆံုး ေတြ႔ဆံုမွႈပါပဲ။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံဟာ ဆိပ္ကမ္းေတြနဲ႔ လမ္းေတြ အပါအဝင္ အေျခခံ အေဆာက္အအံုေတြ တည္ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမွႈ အေတြ႔အၾကံဳေတြ ကာလၾကာျမင့္စြာ ကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒါဟာ အက်ိဳးေက်းဇူးတခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီး ခ်ာခ်တ္ စီတီပန္ က ဆိုေၾကာင္း The Nation က ေရးသားထားသည္။
ထုိင္းႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ေဒၚလာ ၉ ဘီလီယ တန္ဖိုးရွိသည့္ ထားဝယ္ စက္မွႈဇုန္အတြက္ ၃၅ ရာခုိင္ႏွႈန္း ထည့္ဝင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားသည္။
ဧျပီလတြင္ စတင္ရန္ လ်ာထားျပီး ထားဝယ္ စီမံကိန္းတြင္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း တခု၊ လွ်ပ္စစ္ ဓါတ္အားေပး စက္ရံုမ်ား ႏွင့္ အျခား စက္ရံုမ်ား ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ စီမံကိန္း အတြက္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမွႈမ်ားထဲတြင္ ကပၸလီ ပင္လယ္ ကမ္းရိုးတန္း ေပၚရွိ ထားဝယ္မွ ေန၍ ထိုင္းႏုိင္ငံ နယ္စပ္ကုိ ျဖတ္ကာ ကန္ခ်နဘူရီ မွ တဆင့္ ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕အထိ ဆက္သြယ္ႏိုင္မည့္ အေဝးေျပးလမ္းမၾကီး တခု ေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားျခင္းလည္း ပါဝင္သည္။