Thursday, August 18, 2011

အေမရိကန္ သံအမတ္ေတြဟာ က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ ေႏြးေထြးမႈ မရွိဘူး

ကိုဝိုင္း | ၾကာသပေတးေန႔၊ ၾသဂုတ္လ ၁၈ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၂၁ နာရီ ၃၇ မိနစ္

RNDP အတြင္းေရးမႉး ဦးလွေစာႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး


ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ) ။      ။ အေမရိကန္ အထက္လႊတ္ေတာ္ ႏိုင္ငံျခားေရး ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဂၽြန္ကယ္ရီ John Kerry ၏ အၾကံေပး မစၥတာ အတ္မန္ ထရီဗက္ဒီ Atman Trivedi သည္ ဗုဒၶဟူးေန႔က အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အန္အယ္ဒီ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဒုဥကၠ႒အပါအဝင္ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီဝင္မ်ားႏွင့္
ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ထို႔အတူ ဒီမိုကေရစီမိတ္ေဆြမ်ား ပါတီအစုအဖြဲ႔ျဖစ္ေသာ မြန္ - AMDP၊ ဖလံု - စေဝၚ၊ ရခိုင္ - RNDP၊ ဒီ/ၿငိမ္း၊ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ - DP၊ ခ်င္း - CNP၊ NDF၊ UDP အပါအဝင္ တစည တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားႏွင့္လည္း တစုတည္း ေတြ႔ဆံုသည္။ က်ားျဖဴပါတီ SNDP မွာမူ မအားလပ္သျဖင့္ မလာႏိုင္ေၾကာင္း တက္ေရာက္သူမ်ားက ေျပာသည္။


ေမးျမန္းေဆြးေႏြးမႈ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ RNDP ၏ ပါတီအတြင္းေရးမႉး ဦးလွေစာ ကို မဇၥ်ိမ သတင္းေထာက္ ကိုဝိုင္းကေမးျမန္းထားသည္။

ဆရာတို႔ ဘာေတြမ်ား ေဆြးေႏြးၾကလဲ Message ေရာ ဘာမ်ား ေပးလိုက္ႏိုင္ေသးလဲ။

“ေဆြးေႏြးတာကေတာ့ဗ်ာ ေလာေလာဆယ္ လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သေဘာထားေတြကို
ေမးျမန္းတာပါပဲ။ သိပ္ အေျပာင္း အလဲၾကီး သိပ္ေထြေထြထူးထူး ထူးထူးျခားျခားေတာ့ မရွိပါဘူး။ ေျပာ႐ိုး ေျပာစဥ္ပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ အီးယူတို႔ဘာတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုရင္ အီးယူနဲ႔ ေဆြးေႏြးတာကမွ ေတာ္ေတာ္ေလး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ရွိတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အခုဟာကေတာ့ သာမန္ေဆြးေႏြး လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ေလာက္ပါပဲ”

Sanction ကိစၥေတြေကာ ေဆြးေႏြးျဖစ္ေသးလားဗ်။

“Sanction ကိစၥေတာ့ မပါဘူး ခင္ဗ်”

ႏိုင္ငံေရးအရ ထူးျခားတဲ့ ေဆြးေႏြးမႈေကာ ေဆြးေႏြးတာ ရွိလားခင္ဗ်ာ့။

“မေဆြးေႏြးခင္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီ မိတ္ေဆြ ပါတီ ၉ ပါတီကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဟာေလးေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာျပတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္တြင္း စစ္ရပ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာ၊ အက်ဥ္းသား လြတ္ေျမာက္ေရး အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ဆိုတဲ့ဟာ၊ Sanction ႐ုပ္သိမ္းေရး ျပႆနာေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ကို က်ေနာ္တို႔ ပါတီက Paper တခု လုပ္ထားတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီ Paper ကို ဦးမ်ဳိးၫြန္႔ေပါ့ဗ်ာ ဒီၿငိမ္းပါတီကေနၿပီးေတာ့ ရွင္းျပတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ သူက တခ်ဳိ႕ဟာေတြကို လိုက္ေမးတယ္။ လက္ရွိ ဗမာျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး အေနအထားေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုျမင္တယ္ အဲဒါေတြကို ေမးပါတယ္”



“အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ေပါ့ေလ က်ေနာ္ ရခိုင္ပါတီကဆိုေတာ့ တိုင္းရင္းသား ကိစၥေတြလည္း ေမးပါတယ္။ က်ေနာ့ ခံစားခ်က္ တခုကိုေတာ့ က်ေနာ္ ေျပာလိုက္တယ္ေနာ္။ က်ေနာ္က သူတို႔ကို ဘာေျပာလိုက္လဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီေတြနဲ႔ အေမရိကားက သံတမန္ အရာရွိေတြေပါ့ဗ်ာ။ Diplomatic Official ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ အေမရိကားက အဲဒီ Diplomatic ေတြဟာ က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ သိပ္ေႏြးေႏြးေထြးေထြး မရွိဘူးလို႔၊ ေျပာလိုက္တယ္”

“အဲဒီ ဘာေၾကာင့္လည္းလို႔ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲပစည္းပံု ေအာက္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ခဲ့တယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အေမရိကန္က က်ေနာ္တို႔ကို စစ္တပ္ထင္လို႔ ေထြးေထြး မရွိတာလား။ က်ေနာ္တို႔ကို ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ မသတ္မွတ္ခ်င္တာလား။ က်ေနာ္တို႔ ပါတီေထာင္ရတဲ့ ကိစၥဟာ ကိုယ္ပိုင္သီးျခား ျပႆနာေတြရွိတယ္ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ဆိုတာက ေလာေလာဆယ္ေပါ့ဗ်ာ စီးပြားေရးအရ ႏိုင္ငံေရးအရ အင္မတန္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ဒုကၡေရာက္ၿပီး အဖိႏွိပ္ခံရတဲ့ လူမ်ဳိးစု အုပ္စုေတြေနာ္၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ level နိမ့္က်တယ္။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔ဟာကိုယ့္ရဲ႕ Identity အတြက္ ပါတီေတြ ေထာင္ၾကတယ္၊ Plat found ေတြယူၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အသံကို ႏိုင္ငံတကာ သိေအာင္ ျပည္တြင္းမွာ သိေအာင္ လူထုကို စည္း႐ံုး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က အဲဒီလို က်ေနာ္တို႔ကို ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီေတြလို႔ မသတ္မွတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔မွားတာပဲလို႔ က်ေနာ္ေျပာတယ္ဗ်။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာတယ္”

“သူကေျပာတာက သတ္မွတ္ပါတယ္တဲ့ သတ္မွတ္လို႔လည္း ခင္ဗ်ားတို႔ကို ဒီမွာေခၚၿပီး ေဆြးေႏြးတာပဲ အဲဒီလို ေျပာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒီအေမရိကန္ အစိုးရ Sympathy
ေတြဘာမွ တခုမွ လကၡဏာ မျပည့္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အရေသာ္လည္းေကာင္း၊ တျခား Sympathy ေတြ ဘာမွ အျပဳသေဘာေတြ ေဆာင္တာေတြ မေတြ႔ရဘူး ဆိုတဲ့အေၾကာင္း က်ေနာ္ေျပာတယ္။ က်ေနာ္ ဥပမာ တခု ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ ဒီမိုကရက္တစ္ ဂ်ာနယ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကေလးတခု အကူအညီေပးဖို႔ဟာကို အေမရိကန္သံ႐ံုးတို႔ အေမရိကန္က တာဝန္ရွိသူေတြက အင္တင္တင္ လုပ္ေနတယ္ ေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးစားေနရတယ္။ အဲေတြ က်ေနာ္ ေျပာျပလိုက္တယ္။ သူကေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဘာေတြ ကူညီရမလဲ Capacity building ဘာေတြ ညာေတြေျပာတာေပါ့ဗ်ာ”

“ေလာေလာဆယ္ လက္ရွိ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ေမးၾကတယ္ေျဖၾကတယ္ ေပါ့ဗ်ာ။
အခုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေဆြးေႏြးတာေပါ့ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ သေဘာထားေတြ ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားစုအဖြဲ႔ေတြကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ သေဘာတူၾကပါတယ္။ အတူတူပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔က လက္ရွိ အေျခအေနဟာ သိပ္အေကာင္းႀကီးလည္း မဟုတ္ဘူး။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ လကၡဏာေတြ ေတြ႔ရတယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ အခုဆို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေတြ႔တာကို က်ေနာ္တို႔ ဝမ္းသာတယ္။ ႀကိဳဆိုတယ္။ ေယဘုယ် ေျပာမယ္ဆိုရင္ သိပ္အေကာင္းႀကီး အျမင္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဆိုးျမင္လည္းမဟုတ္ဘူး။ နည္းနည္း ေမွ်ာ္လင့္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါေတြေျပာတာ”

စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ဆိုလိုခ်င္တာလဲ ခင္ဗ်ာ့။

“ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ လြတ္ေျမာက္ေရး ကိစၥ အကုန္လံုး ဝါးသြားတယ္ဗ်ာ။ ျပည္တြင္းလည္း အမ်ားျပည္သူရဲ႕ ဘဝမွာ ဘာမွ ေပွ်ာ္ရြင္ၾကည္ႏႈးရမယ့္ ကိစၥရွိတယ္လို႔ အလွည့္အေျပာင္းရယ္လို႔ ဘာမွ မခံစားရဘူးဗ်ာ။ အခ်ိန္ယူရမယ္ ဆိုတာလည္း က်ေနာ္တို႔ နားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ငင္းလက္ေတြ႔မွာ လုပ္ျပစရာေတြ တပံုတပင္ႀကီး ရွိတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါေတြကို ဒိုင္းဒိုင္းဒိုင္းဒိုင္း လုပ္ျပလို႔ရတယ္ဗ်ာ။ စိတ္ပ်က္ဖို႔ ေကာင္းတာေပါ့။ ဝန္ႀကီးဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း မဆလ
ေခတ္တုန္းကလိုေပါ့ဗ်ာ ႏွက္ၾကတယ္ ျပဳၾကတယ္။ သက္ဆိုင္ရာကို ၫႊန္ၾကား ၾကတယ္။ အခု
ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာျပည္မွာ တာဝန္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ဝန္ၾကီးေတြ ကိုယ္တိုင္က မဆလ ေနာက္ပိုင္း လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြက ဘာမွ ကြဲကဲြျပားျပားမေတြ႔ရဘူး။ အဲဒါေတြ အင္မတန္ စိတ္ပ်က္ဖို႔ေကာင္းတယ္”

“မီဒီယာေတြလည္း ဒီလိုပဲ မဆလေခတ္တုန္းက သတင္းမီဒီယာေတြ သတင္းစာေတြေပါ့ဗ်ာ၊ အခု ေလာေလာဆယ္ မဆလေခတ္ ေနာက္ပိုင္း ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၈၈ နဲ႔ ၂ဝ၁ဝ ၾကားမွာရွိတဲ့ သတင္းစာ ေတြရဲ႕ပံုစံနဲ႔ ဘာမွ အေျပာင္းအလဲ မရွိဘူးဗ်။ စိတ္ပ်က္ဖို႔ ေကာင္းတာေပါ့ဗ်။ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြ တိုင္းရင္းသား နယ္ေျမေတြေပါ့ဗ်ာ ရွမ္း၊ ရခိုင္၊ မြန္၊ ခ်င္း သစည္ျဖင့္ အင္မတန္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ ေဒသေတြမွာ ဘာမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ေတြ ဘာမွမေတြ႔ရဘူး။ အဲဒါေတြကို ဂ႐ုတစိုက္လုပ္မယ္ဆိုတာလည္း က်ေနာ္တို႔ မၾကားရဘူးဗ်ာ။ အဲဒါေတြ အင္မတန္စိတ္ပ်က္ဖို႔ ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ”

လက္ငင္းလုပ္ျပစရာရွိတယ္ဆိုရင္ ဘာေတြကို လုပ္ျပေစခ်င္လဲခင္ဗ်ာ့။

“လက္ငင္း လုပ္ျပစရာဗ်ာ နံပတ္တစ္ ျမန္မာျပည္မွာ လက္ငင္းလုပ္ျပစရာ အင္မတန္လြယ္တဲ့ ကိစၥပဲ။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြကို က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီကို ျမတ္ႏိုးၿပီးေတာ့ တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္တဲ့အတြက္ ေထာင္ထဲ ေရာက္ေန သူေတြ ရွိတယ္ဗ်ာ။ ျမန္မာျပည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ဘာမွ ဆိုးဆိုးရြားရြား လုပ္ခဲ့သူေတြလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြ ရွိတယ္ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မိမိယံုၾကည္ ခ်က္ေၾကာင့္ ေထာင္ထဲေရာက္ေနတဲ့လူေတြ လႊတ္ေပးလိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ ဘာခက္ခဲတဲ့ ကိစၥလည္း။ အဲဒါမ်ဳိးလိုေပါ့ဗ်ာ”

“ေနာက္တခုက က်ေနာ္တိုင္းရင္းသားတေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာတယ္။ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြဟာ အင္မတန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်တယ္။ ရခိုင္ျပည္မွာဗ်ာ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ေတြ အမ်ားၾကီးထြက္တယ္။ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ေတြေရာင္းၿပီး သူတို႔ ပိုက္ဆံေတြအမ်ားၾကီးရတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးရေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ ဘာခက္သလဲဗ်။ တာဘိုင္ တလံုးႏွစ္လံုး တည္ၿပီးေတာ့လုပ္လိုက္ရင္ရတာပဲ။ ဆင္းရဲမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး လုပ္စရာမလိုဘူး။ လွ်ပ္စစ္မီးရရင္ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြဟာ အမ်ားၾကီး ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာမယ္။ ဒါလက္ငင္း လုပ္လို႔ရတဲ့ကိစၥေတြပဲ။ ေနာက္ ပညာေရး Reform ေတြအမ်ားၾကီး လက္ငင္းလုပ္လို႔ရတဲ့ကိစၥေတြ ရွိတယ္။ ရွည္ရွည္ေဝးေဝးေတြ အဲဒီ ကတိကဝတ္ေတြက (ေတာင္းဆိုမယ့္) ကတိကဝတ္ေတြ ထက္ လက္ငင္းလုပ္ျပလို႔ရတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါ ဥပမာအားျဖင့္
ေျပာတာပါ။”

“က်ေနာ္ဆိုလိုတဲ့သေဘာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အခ်က္အလက္ကေလးေတြ
ေတြ႔ရသလို အင္မတန္စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတဲ့ ေႏွာင့္ေႏွးမႈေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒါကိုေျပာတာပါ။
ေနာက္တခုက ျပည္တြင္း စစ္ရပ္တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ အပစ္အခတ္ရပ္ပါ တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ထိုးစစ္ေတြရပ္လိုက္ပါတယ္။ ဘာခက္တာမွတ္လို႔ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာ တိုင္းရင္းသား ညီေနာင္သားခ်င္းေတြအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ စစ္ပြဲေတြကို မလိုခ်င္ဘူး ဒါေၾကာင့္ ျပည္တြင္းစစ္ ထိုးစစ္ေတြကို ရပ္လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ စစ္ဆင္ေရးေတြကို ရပ္လိုက္ ပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အပစ္အခတ္ရပ္ေရးအလုပ္ က်ေနာ္တို႔ ၾကိဳဆိုပါတယ္ ဒါ ဘာခက္တာ မွတ္လို႔ ဗ်ာ ဒါရွင္းရွင္းေလးပဲ”

လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ။

“လက္ရွိႏိုင္ငံေရးအေျခအေနနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ေျပာပါမယ္ေနာ္။ က်ေနာ္မေန႔ကလည္း
ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအေမရိကန္အဖြဲ႔ေတြကို။ အင္မတန္လည္း စိတ္ပ်က္ဖို႔ေကာင္းတယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ အျပဳ သေဘာေဆာင္တယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ အခ်က္အလက္လည္း ျမင္ရတယ္။ အဲဒီလိုေတာ္ေတာ္ကို ျဖစ္ေနတယ္ဗ်။ ႐ိုးသားပြင့္လင္းမႈေတြနဲ႔ တကယ့္လက္ေတြ႔က်တဲ့ အလုပ္ေတြကို ျမင္ခ်င္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အခုဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို (ပါတီတခုက ၃ ေယာက္) ေနျပည္ေတာ္မွာ work shop တခုေခၚထားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ work shop ေတြကလည္း ဘယ္ေလာက္ လက္ေတြ႔က်က် အလုပ္လုပ္မလည္းဆိုတာ ဗမာျပည္ကေတာ့ အဲဒီလို ေတာ့္ေတာ့ကို ခတ္႐ႈတ္႐ႈတ္ေပါ့ဗ်ာ ျဖစ္ေနတယ္။”

“အဲဒီေတာ့ ကစားေနၾကတာလား ဆိုတာလည္း က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားအေနနဲ႔ အင္မတန္ အားနည္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ပါတီတခုအေနနဲ႔ စဥ္းစားစရာပဲေပါ့ဗ်ာ။ အခု အာဆီယံရဲ႕ ဥကၠ႒ ကိစၥေနရာေတြေရာ ျပည္တြင္းစစ္ကိစၥေတြေရာ ဆင္းရဲမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးေတြေရာ မေန႔တေန႔ကေျပာခဲ့တဲ့ ဦးသိန္းစိန္မိန္႔ခြန္းထဲမွာေတာ့ ေကာင္းတာေတြလည္း ပါသလို စိတ္ညစ္စရာေတြလည္း ေတြ႔ရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလို အင္မတန္ စိတ္ပ်က္စရာေတြလိုလို လင္းေရာင္ျခည္ သန္းလာ သလိုလို ေတာ္ေတာ္ ႐ႈတ္ေထြး
ေနတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အရွိတရားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ခ်ျပၿပီးေတာ့ လမ္းေၾကာင္းသစ္ေတြကို ျပတ္ျပတ္သားသားေလွ်ာက္ရေအာင္ ဆိုတာမ်ဳိးပဲ ၾကားခ်င္ပါတယ္”

“အခုဟာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း သူတို႔ တသက္လံုးေပါ့ဗ်ာ ဟို အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့တဲ့ အစိုးရနဲ႔ တစံုတရာနားလည္မႈရၿပီးေတာ့ အျပဳသေဘာ အေကာင္းသေဘာ တိုင္းျပည္အတြက္ လုပ္ၾကမယ္ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဝမ္းသာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ အဲဒီေတာ့ ေတာ္ေတာ္႐ႈတ္ေထြးတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔က အရင္တုန္းကဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က အန္အယ္ဒီကေတာ့ မဝင္ဘူး။ တေလွ်ာက္လံုး လူေတြကို တိုက္လာတယ္။ တိုက္လာတဲ့လူေတြက အခု အစိုးရနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္မယ္။ ေနာက္တခါ ျပည္တြင္းစစ္ၾကီးကလည္း မီးေတာက္လာတယ္။ ဒီျပႆနာေတြ အကုန္လံုး ႐ႈတ္႐ႈတ္ေထြးေထြးက က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အျပဳသေဘာျမင္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါ ႐ႈတ္ေထြးတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ႐ႈတ္ေထြးေနတာ။ ပြင့္လင္းမႈေတြလည္း သိပ္မေတြ႔ရဘူး”
 

Mizzima Burmese Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates